Fototrisstema - Glädje

Detta blir ett "smälla-två-flugor-på-en-enda-smäll" inlägg.
Ville nämnligen visa er hur presenten till 50-åringen (hon som ordnade Gatsbyfesten) blev.
Att det blev som det blev, var ett härligt samarbete med Thess - floristdekoratören - och jag.
Thess har ett extremt konstnärligt öga och hennes specialitet är just blomsterarrangemang.
När vår härliga 50-åring bjöd till fest, fanns det bara en tanke i mitt huvud - Champagne!
Det där med att köpa en flaska från systemet och en färdig blomma, är inte min stil.
 
 
Glädjen i att tänka ut en passande present till en vän, är det som gör att jag älskar att ge presenter!
Så först talade jag om min första egna tanke och frågade vad Thess tänkte och tyckte om den.
För att Thess, floristdesignern, skulle veta vad jag tänkt mej, så beskrev jag 50-åringen så här:
Glittrig, partypingla, busig, charmig, varm personlighet och "one-of-a-kind".
Vad jag hade med mej som mina idéer var specialbeställd champagne, bronsfärg och två champagneglas.
 
 
Tänk så underbart att jag och Thess smittades av samma konstnärliga glädje och tillsammans plockade ihop detta arrangemang!
Detaljerna är fantastiska om jag själv får säja det!
Det var svårt att fånga arrangemanget med en bild, till och med dessa tre, är det egentligen för få för att göra arrangemanget rättvisa...
Thess hittade på det där med Physalis och hittade de fantastiska papegojtulpanerna!
Själv plockade jag direkt ut de härliga Kallorna och bronsgräset!
 
 
Till sist så glädjen i ansiktet hos 50-åringen, då hon fick "konstverket" (som hon själv sa) är varför gåvor är underbara att ge!
Hela processen gjorde att vi kunde rida på vågen av glädje, vilket var det enda viktiga!
 
 
 
 
glädje
21
Tony

Riktigt snyggt fotat!

Gittan

Så fint och jag kan tro att hon blev glad, ett riktigt konstverk.
Ha en skön kväll Kram.

Violen på Brandholmen

Ett riktigt konstverk som sprider glädje! Helt underbara färger och former!
Trevlig kväll!

Katarina-Cinnamon

Snygga bilder, förstår att det blev ett glatt kalas :-)

Gunvor

Åhh va fint! Och vilket bra tips på present. Jag har en dotter som hade en liknande tanke som just 50årsgåva.

Anemonen

En jättefint sammanhållen triss med varma färger.

Pia

Vilket konstverk! Jag kan tänka mig den glädje den gav sin mottagare, men även givaren ;)
Härlig triss!

Hanna Karlsson

Vilken fantastisk present!

Anna-Karin

Vilken fantastiskt vacker gåva och fina bilder på den :).

Malin B

Klockrent!
Det är exakt detta som är så roligt med presenter, lika roligt att träffa rätt när man ger/se mottagarens glädje som att få en sådan fin present.
Delad glädje är dubbel glädje liksom.

Pernilla

Vilken härlig triss och vilken klockren present! Så fint!! Helt otroligt. Det är ju så synd att det vissnar, bara. Men bilderna finns ju kvar.
/P

Aina%20E%20%28Misswhatsit%29

Vackra foton! Ettan blir min favorit :)

Anneli - A'la Foto

Det ser helt fantastiskt ut och skulle jag någonsin få en sån fin present skulle jag gråta flera veckor av lycka! Det var verkligen en riktigt lyckad present!

Spanaren

Så underbart konstverk!!!!
Synd bara att det inte står kvar i evighet!
Vem skulle inte då av glädje att få detta *wow*
/KRAM

Marit Johansson

Vilken tjusig present och jättefint fotat!

Caroline

Vilken läcker present!

Agneta

Vackert, personligt och genomtänkt! Önskar att jag kunde komma på och tillverka sådana gåvor!

Tomtan

Härlig ´triss!

Freja

Så vackert, en verklig glädje att kunna ge bort något så genomtänkt och fint!

Malin

Vad duktiga ni är!!! Jag är sämst på fantasi, gäller även personliga presenter, tyvärr.

Men man kan ju lära sig av dig :)

Åsa

Vad fint! Underbar present!