Lisebergs Jul

 
Här kommer en liten tjuvtitt på några bilder från idag, lördag.
Vi åkte tillsammans med postare från flera olika kontor här i närheten, till Liseberg i dag, lördag.
Har aldrig varit till just Lisebergs Jul, fast det är exakt så mysigt som jag alltid trott att det ska vara!
Massor av lampor, söta små bodar som säljer allt möjligt, tillsammans med det som är traditionellt för Liseberg - åkparken!
Nu var det barnattraktionerna som var de enda attraktioner som var öppna.
Däremot såldes det hantverk, mat och annat intressant i små bodar spridda över området.
Liseberg hade väntat upp emot 16 000 besökare denna lördag och det kom 36 000!
Så det var MYYYYCKET folk där idag!
Maken och jag gick runt området säkert 4 gånger, tittade på isshowen "Snödrottningen" och gick in på en bar för att få i oss lite värmande Irish Coffee.
En underbar, men väldigt tröttande dag hade vi.
Trots det ångrar jag verkligen inte att få se detta med egna ögon och känna stämningen.
För vi hade tur med vädret!
Trots att det inte var någon snö, så var det kallt.
Det gjorde att julkänslorna kom i alla fall!
Annars har det regnat de fyra sista åren då de andra, som var med oss idag, varit på Lisebergs Jul.
4
Agneta

Känns som att jag måste söka jobb på posten! :)

Pernilla

Så fint! Har aldrig varit där på vintern och för övrigt kar det väldigt länge sen jag var där över huvudtaget.
Ligger liksom inte med vägen. Tack för alla fina bilder.
/P

Malin

Klart mycket mer stämningsfullt där nu än då vi var där på sommaren.

Åsa

Visst är det mysigt! Men så mycket folk? Fy!