Lövkatedralen i höstskrud

 
Vilken underbar helg vi haft -  familjen, jag och finaste vännen!
Så mycket vackert landskap, mysstunder, goda veganmåltider, fikastunder, samtal och samvaro!
Tack för den vansinnigt goda hallonpajen!
Lördagen var en kontrasternas dag.
Först en underbar promenad i lövkatedralen som nu står i höstskrud och som jag underligt nog inte åkt för att se förrän nu!
Ändå har vi bott här i 26 år i år...
Vi var helt ensamma i katedralen och gick omkring som i en lyckobubbla på en egen planet.
Kontrasten var total en timme senare, då vi skulle besöka ett slott i julskrud (julmarknad), där det var proppfullt av folk och bilar!
Kom som vanligt hem med en ny tomte!
Har ju som tradition att köpa in en julnyhet varje år...
Idag har vännen åkt hem och typiskt nog så fick SJ problem.
Vid Laxå tog resan till Stockholm slut och tåget fick vända och köra en omväg runt Jönköping för att över huvud taget komma till Stockholm.
I fredags då jag hämtade vännen vid stationen, så stannade vi kvar i Grannstaden för en fika och lite shopping.
Hittade allt som saknades till min fest outfit!
Nu är jag taggad på fest!
4
Anonym

Å, vad jag gillar mys, fika, natur, trevlig samvaro, tomtar mm!
Härligt att du är redo för festen.

Pernilla

Det låter så mysigt med er tidiga julmarknad tycker jag. Vår marknad här, eller det finns ju fler, men en stor som Hushållningssällskapet anordnar, är liksom inte så julig. Bara en massa saker och mat. Det är inte så roligt tycker jag. Julmarknad ska vara jul.
/P

Sofia

Ååååååååå så härligt det var! Totalt värt 11 timmar att ta sej hem efteråt! haha! Den skogen...... Och dej och din familj... <3
G blev överlycklig för presenterna och hundarna och katterna var GLADA att se mej igen! Krama om alla och så hörs vi snart igen!

Åsa

fan! Jag gillar ju inte hösten! Och nu börjar du få mig att gilla dina höstbilder... :)

Svar: Sötnöt! <3
mammakero