Tvätta fönster, konstruera ett mönster och gammal musik som får mej att le

 
 
När hösten spelar på sista refrängen, alltså innan det blir minusgrader, så tvättar jag mina fönster ordentligt.
Utanpå, innanför och emellan, för det blir massor av flugor av någon anledning på hösten - och smutsigt!
Min vän och granne har inte tvättat sina fönster sen hon flyttade in...
Hennes problem är kattnosar.
Mitt problem är att fönstrena är fruktansvärt otäta och det blir som en smutsfilm över alla fyra ytorna (vi har tvåglas fönster).
Fönstrena till dotterns sovrum måste utsidan tvättas från just utsidan.
Idag har jag haft fridag och har bestämt sedan länge att de sista tre fönstrena ska tvättas idag!
När jag tvättar mina fönster, tvättar jag gardinerna och hänger upp dem igen, duschar alla krukväxter och storstädar högt och lågt.
Hade önskat att få fortsätta med att sy min 20-tals klänning, som jag började med i söndags!
Nu har jag ändrat layout flera gånger, men sist fick jag tag på en sömnadsexpert som gav klartecken för min sista ändring.
Har än så länge inte sytt ett stygn, men väl klippt ut och nålat ihop.
Det kommer otroligt att bli riktigt bra trots att jag inte har ett mönster och hela tiden får nya idéer!
Lovar att jag ska visa när det blir klart.
Min musik som rullar i högtalarna då jag städar och syr är en hårdrocksblandning jag lagt ihop och mina tonårsidoler  Simple Minds!
Hittade en skiva och det gjorde att jag var tvungen att kolla om de fanns på Spotify, vilket de gjorde!
Nu sitter jag och frossar i deras bästa låtar, jag har inte lyssnat på dem på 20 år!
 
 
8
S

Vad duktig du är!
Jag och Glen skulle göra detsamma för ett tag sen men det resulterade i en NÄSTAN halshuggning och akrobatiska konster när fönstret rasade samman och glasrutan ramlade ner mot Glen! Mitt jämfotahopp upp på spisen samtidigt som jag formade en halvpiruett ut genom fönstret och fick tag i glaset! Hahahaha! Tanya och min guddotter såg det hela så jag har vittnen! :)
Hur som helst så lyckades vi lappa ihop fönstret någotlunda så nu tvättar vi inga fönster förrens ett proffs har fixat dom! Haha!

Soffie

Vilka fina bilder , å vad härligt att du gjort höstfixat i fönstrens det är så skönt då man är färdig, att putsa fönstren tycker jag är riktigt kul jag gör som du byter alltid gardiner och det är så roligt att få så fint då kramen

Malin

Några fönster har jag fått putsade. Jag tvättar inte mina gardiner så ofta, oftast hänger jag bara ut dem på vädring innan jag hänger upp dem och efter att jag tagit ned dem.

Barnens rum och källaren är otvättade för i höst.
I helg ska vi åka till stugan och göra vinter där.

Kram

Pernilla

Mitt köksfönster är en katastrof. Total katastrof, men det blir ingen tid över. Fattar inte vad det är som händer just nu men det är annat hela tiden.
Jag hade också en synt period mellan reaggie och Iron Maden. Haha, allätare än idag.
/P

Åsa

Men! skrev och råkade ta bort det igen?

Gillar Simple minds. Tänker mest på Breakfast club. Gillar dock både film och Simple minds.

Vill gärna se klänningen sen!!!

Malin B

Man jobbar bättre när man har "rockig" musik. Smart drag där.
Önskar att jag också hade lite "nu städar jag ordentligt energi" men se den har jag glömt vart jag har lagt. ;) Har ju alltid "vardagsfint" eller hur jag ska säga men så där ORDENTLIGT gör jag allt mer sällan. Är dock på fönstren på insidan då flugorna smutsat ner där konstant. En fördel med att bara vara hemma när det är mörkt är att man inte ser eländet men så om solen lyser en helgdag då får man nästan en chock. ;)
Tänkte på att ditt hår måste växa i rekordfart? Känns som det inte är länge sedan du klippte KORT. Men det kanske är så att det är längre sedan än jag vill minnas? Vi har samma längd på håret nu. =)
Jag var hos min favoritfrisörska i onsdags, men nu bestämde jag mig för att jag skulle "spara ut" lite. Hittills har hon fått bestämma frisyr men nu när jag inte ska vara modell på delprovet så tycker jag att det är dags att jag får börja bestämma själv. =) I och för sig brukar jag alltid klippa av det igen när det har växt ut men det är ju en annan sak...

Marie

Fint och höstigt det blivit här och ja hua våra fönster MÅSTE putsas

Agneta

Oj, vad du är duktig!! Nu får jag lite dåligt samvete över mina fönster, men det försvinner snabbt i takt med mörkret. :)