Veckan i mobilbilder

 
Hösten och våren är de två vackraste årstider jag vet, särskilt att njuta av då jag jobbar!
Har njutit av alla färger så ibland känns det som mitt hjärta ska brista av allt det vackra! 
Började ju denna vecka på det allra dummaste sätt, genom att komma två och en halv timme för tidigt till jobbet.
Hade helt klart för mej att jag skulle jobba 7:30-1600 på måndag, ledig tisdag, jobba 7:30-1600 på onsdag, jobba 11:00-18:45 på torsdag och avsluta veckan med att jobba fredag 7:30-15:45.
Problemet var att jag hade glömt bort en vecka, vecka 40...
Veckan började jag istället med kväll (och ja, Malin, vi kallar det kväll fast det nog mest ska kallas för eftermiddag...) och sen hade två fridagar.
Fridagarna använde jag till fönsterputsning och storstädning i de rum jag hann med.
Dessutom så planterade jag om våra färska kryddor och flyttade in dem till kökets ena fönster.
Maken och jag åkte nästan direkt vi kommit hem i fredags, till stugan och har varit där den sista helgen för säsongen.
Tanken var att vi skulle bäddat in stugan inför sin vintersömn nu, men dottern ville vara med, så vi bestämde att vi åker till stugan över dagen nästa helg och "gör vinter" istället!
 
 
13
Bibbi

Och av bilderna att döma har du haft en helt fantastisk vecka. Åtminstone en vacker vecka. :-D
Hoppas den kommande blir lika fin.

Pernilla

Färgerna i dina bilder är helt underbara. Jag njuter hela tiden när jag är ute i naturen och tar hur många kort som helst. Men det är ju långt ifrån alla som kan återspegla färgerna och det vackra. Sen rör jag mig på begränsade marker. Inte som du som åker runt.
Nu håller jag tummarna för en härlig helg näst helg också.
/P

Malin B

Det är verkligen vackert!!! Att få uppleva detta växlande av årstider är verkligen ett konststycke.
Håller tummarna för att du har koll på tiderna för jobbet denna vecka. Vi ha vintertid nu, 8-17. Det känns verkligen att kvällen är kortare... Sommartid innebär att dörren låses klockan 16.

Marie

Ohh jaaa hösten är fantastisk och du har fångat den jättebra och vackert, så härligt

Åsa

Alltid lika vemodigt att "göra vinter". Men snart ny vår igen!

Det där att storstäda och putsa fönster när du väl är ledig??? Har du verkligen tänkt nu? :p

Malin

Så vansinnigt vackert ni har det! Här håller den vackra fasen på ta slut, och jag tar mig aldrig ut med kameran.

Kram

Malin B

Nu blev jag nostalgisk!!! Magnolia, visst var den i en vit flaska, en rund? Mmmm! Gillade den SÅ mycket. :)

Soffie

Usch jag hatar då löven börjar falla , å det är så långt till vår...fina bilder du visar..

S

Jag är precis likadan. Mitt hjärta nästan brister av någon slags lycka av allt det vackra. Lika på morgonen när jag åker till jobbet då solstrålarna letar sej igenom de vackra, färgade löven och tillsammans med dimman blir det bara MAGI. Jag vill stanna bilen, kliva ur och bara fastna i momentet för evigt...

S

Hej igen!
Är du ledig helgen 25-26 october?
Too soon?
Du kan svara på min mail. :)
Kram!!!

Soffie

Otroligt va vackert men usch snart ramlar alla vackra löv av träden å det gillas inte hos mej, kramen

Bildmagi

Härlig kavalkad av höstbilder :-)

Amanda Jona [SPONTAN]

Vackra bilder :)