En tur på slätta'

 
In every corner of my eye, there's a tractor.
Normala fall möter jag sällan annan trafik eller knappt ens ser rörelse längs vägarna på slätta'.
Denna dag körde jag på vidderna och det var verkligen aktivitet där.
Inte på vägarna, men över allt på åkrarna var det aktivitet.
Det var sådd, plöjning, harvning, gödsling eller skördande rörelser överallt!
Nu är det den tiden på landet då allt händer.
Om ni är inbitna stadsbor har ni inte en aning om hur en vanlig höstdag ser ut i odlingsområdet, så finns det 2 tillfällen då det är stor verksamhet.
Höst är det tillfälle det är störst  verksamhet och vår.
 
7
Pernilla

Det är en viss charm med traktorer på hösten, tycker jag. Barndomsnostalgi förmodligen. Men det är mindre roligt att ha dem framför sig på en smal väg.
/P

Åsa

Höst...

Fina bilder!

S

Haha, här är lukten av gödsel enorm just nu! Höll på att välta när jag gick ut imorse! Men inne i skogen var det ok. :)

Marie

Ohh så mysigt ställe att åka på, förstår att du trivs med det =D

Malin

Så trevliga vyer :)

En gammal klasskompis till mig är storbonde, hälsar på henne ALLDELES för sällan.

Praktiserade på deras gård en vecka på högstadiet, och på den tiden drömde man om att hitta sig en Bonde :D Tyvärr långt innan Bonde söker fru..

Kram

soffie

ser vemodigt ut då man ser alla som skördar inför hösten , jag hoppas på en varm å fin höst, kram

Malin B

Arbetet på landet följer verkligen årstidens växlingar.
Fina bilder här hos dig som vanligt, det var verkligen SLÄTT!