Långfredag hemma

 
Långfredag i trädgården.
Söta Birgitta i huset fyller år, så därför är flaggan hissad.
Maken skjutsade mej och älsta dottern till Blomsterlandet, själv skulle han tvätta bilen.
Sist jag handlade blommor där, så hittade jag härligt rostiga metall ägg i tre olika storlekar.
Köpte även en bukett av orangea tulpaner som vi stack ner vårgröna fjädrar i.
Det passar Birgitta så bra, hon älskar vårgrönt, marinblått, orange och rostig plåt.
Älsta dottern har utmanat mej på fotografering.
Vi ska ta tre bilder av denna påskdag, två av bilderna som jag ska ha i med i utmaningen finns i bilderna här ovan.
Den tredje bilden kommer jag att ta när maken grillar, vilket han förbereder just nu.
Tanken är att det ska bli en film hon kommer att lägga upp på You-Tube senare...
Alldeles nyss kom vännen Cattis förbi med sin julgran som hon haft stående på sin balkong, för vi ska elda julgran imorgon om det blåser mindre än idag...
 
5
Agneta

Åh....någon har tagit fram systemkameran och skapar konst igen!! :-)
Glad påsk till dig och din familj!!

Malin B

Det är så roligt när man hittar saker som mottagaren uppskattar!
Märker att det har smidiga sidor med landsbygden, julgranen den bär man ut till skräphögen... Bakom ladugården.
Men julen ska ju vara till påsk så Cattis är helt rätt ute, hoppas det är rätt väder idag.

Marie

Så fina bilder och elda julgran lät lite speciellt, fniss

Pernilla

Så jag njuter av bilderna. Underbart och jag kan känna doften av blommor och våt mylla ända hit.
/P

Åsa

Underbara bilder!