En kvinna med fyra huvuden

 
Det första huvudet har alltid suttit där mitt på axlarna.
Ingenting konstigt med det.
I höstas började det växa ut ett huvud till.
Posten ska genomgå en stor förändring den 1 september i år och det började planeras redan i höstas.
En del av förändringarna har redan påbörjats den 3 maj, men i september blir det fullt ut, med indragningar och ökad arbetsbörda som följd.
Efter nyår började ett tredje huvud växa med oroväckande hastighet.
Snabbt hade det vuxit sej större än huvud nummer två - det var min mammas demens.
I slutet av april hade det huvudet vuxit sej störst utan tvekan.
Maj månad växte även huvud nummer två om mitt ursprungliga huvud.
I lördags exploderade det ut ett enormt fjärde huvud.
Min make fick en hjärnblödning.
Hastigt, endast 2 timmar efter blödningen startade, så flögs han med helikopter till Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg för operation.
Döttrarna och jag hamnade i ett inferno.
Nu ska jag bara lära mej rutiner i mitt nya liv och göra som min healer sa, att försöka få alla huvuden lika stora.
För annars kommer jag att falla.
Har funderat länge på om jag överhuvudtaget ska skriva om detta, men känner att ni som följer min blogg är mina vänner.
Därför har jag beslutat att berätta.
Blödningen gjorde att han är förlamad på hela vänstra sidan.
Det var tur att han fick blödningen där han fick den (på höger sida) för det påverkar motoriken, vilken är lättare att öva upp igen.
Tur var oxå att han fick den då jag var med och inte ute på en av sina långa svampplockningsvandringar.
Sen är blödning bättre än propp, där skadan blir större.
Maken svarade bra på operationen och har lämnat intensiven både på Sahlgrenska och vårt sjukhus och är på en vanlig medicinsk avdelning.
Nu har han sluppit kateter och dropp.
Hoppet är stort på tillfrisknande, där ligger inte problemet.
Problemet är vardagslivet utan maken.
 
10
Anonym

Skickar styrke kramar till er och hoppas på att allt blir bra! Kraaam

Anonym

Från Catrin på Posten

S

Jag förstår att det är en enorm omställning. Jag hoppas verkligen han kryar på sej fort och skickar er en massa kramar.

Agneta

Åh, jag har varit så orolig och inte kunnat släppa er ur tankarna!
Tack för att du berättar. :)
Det är goda prognoser när det gäller hjärnblödningar som kommer inom akutvården så snabbt, det kan ta tid, men det kan bli helt bra.
Nu måste MÅSTE du tänka på dig själv! Se till att du blir sjukskriven ögonblickligen, så att du kan fokusera på dig och din familj.
Stor kram!!! <3

Åsa

Men söta söta söta!!!!
Vad fruktansvärt! Vad kan du göra för att kunna glömma huvud nr två ett tag och fokusera på dig och din man?
Många många kramar!
Vet inte om du tror på distanshealing men jag ska skicka massor till er allihop!
<3

Bildmagi

Många och varma styrkekramar till er

Malin

Förstod att det hänt något tråkigt och jobbigt, men inte att det skulle vara så illa!! :(

Jag hoppas och tror att han kommer att repa sig ordentligt. Det var säkert avgörande att han kom snabbt under vård.

Ni får ta ett steg i taget och en dag i sänder. Allt kommer att lösa sig. Skickar oändligt många styrkekramar som räcker till er alla ♥

Skönt att det var rätt sida! Min mosters man fick i 50 årsåldern en blödning som gjorde att han tappade talet helt och det är vädligt tufft och ledsamt!

*styrkekramar*

Malin B

Å, min vän!!! Känner du hur jag kramar och håller dig hårt, hårt intill mig. Vila här mot min axel så länge du vill.
Fy bubblan så fort livet kan ändras.
Jag kan inget medicinskt men hoppet är sannerligen det sista jag överger. Jag håller tummarna för att alla tecken och steg blir åt rätt håll!!!

Christina Olsson

Kära ni, hörde idag från Peter på posten vad som hänt dig o din make o familj, vi hoppas allt kommer att bli bra med tiden
Många kramar Ulf o Stina Olsson

Malin B

Min syn är nog som vanligt, märker framförallt när jag är trött att jag ser sämre på längre håll. Typ avståndet mellan soffan och text-remsan på tv:n.;)
Den här nya tv:n är större och därmed större textremsa... Får tids nog inse min begränsning och leta upp en optiker ändå men jag trodde ju att det var på NÄRA håll ålderssynsvagheten satte in?