Första veckan i Januari 2015

 
Blandade mobilbilder från den första veckan av detta nya år.
Det har snöat, regnat och snöat igen.
Har jobbat utan lediga dagar ända fram till i fredags, då jag hade årets första fridag.
Mår inte riktigt 100, så det där att plocka bort julen har jag inte orkat med.
Får se om orken kommer senare, eller om jag får vänta till nästa helg...
Julgranen barrar knappt och jag är inte ett dugg less på tomtar och juleljus.
Nåja, alltid retar det väl någon att jag "jular" för länge, eftersom jag ofta får höra att jag börjar för tidigt!
Nu har jag läst ut alla mina pocketböcker jag köpte i november!
Tre riktigt underbara feel-good böcker och en tegelstenspocket på 1050 sidor och sjunde boken i serien av Diana Gabaldon.
Det var Kockskola för ensamma hjärtan av Marita Conlon-MacKenna, Vinter i drömhuset av Maeve Binchy och Saker vi inte säjer av Sheila O'Flanagan.
Skrattade åt mej då jag börjat läsa böckerna hemma, för den röda tråden i dessa böcker är inte feel-good känslan utan att alla utspelar sej på Irland och alla har någon/några personligheter som bor i Dublin!
Vill ni ha en lättsam och mysig lässtund under täcket i soffan, så rekommenderar jag alla tre!
Rekommenderar även serien om Jamie och Claire om ni kan tänka er att läsa om tidsresenärer....!
Diana Gabaldons böcker heter:
Främlingen, Slända i bärnsten, Sjöfararna, Trummornas dån, Det flammande korset, Snö och aska och Som ett eko.
 
10
Malin B

Härligt med bra boktips!
Ska bestämt skriva upp sådana och ha en liten lapp i väskan så jag slipper irra runt och inte veta vad jag ska dra till med. På lunchtimman är det smidigt och lätt att ha en plan. ;)

Pernilla

Njuter av dina bilder och sen känner jag nästan paniken när jag läser din text om allt du läst och allt jag INTE läst. Host, host, håller ännu på med boken jag började på i sommras. Eller håller på och håller på......läste väl ungefär fem sidor över jul.
/P

Marie

Ohh så fina vinterbilder och ja det snöar, regnar, snöar, smälter bort och tilbaka igen, så som det brukar vara,

Ja håller med dig om det du skrev till mig, man får låta det rinna av, och som du säger, de kan inte ta att man säger emot dem, de kör på ändå

kramar

Malin

Hoppas du känner dig bättre snart! :)

Hanna Karlsson

Tack för boktipsen! :-)

Pernilla

Tittar in och hoppas på att allt är bra? Ha en skön lördagskväll.
/P

Mirre

Hoppas att du mår bättre och tycker man fårhagen kvar julen tills man vill själv

Härliga vinterkort

Malin

För min skull får du jula precis så länge du vill ♥

Jag tog bort det sista 20dagknut, lydig som jag är ;-)

Åsa

Gillar några bilder skarpt!
Fast jag är ju ingen fan av vintern.

Marie-Louise Grimlund

Hejsan !

Blev lite nyfiken på dig, mammakero, så underbart fina bilder du är nog proffs tror jag.
Du ser ut att bo långt ut på landet. härligt,med lite
orörd natur runt omkring sig.
Har haft blogg sedan 2010, 4 st, varav en där jag bara skrev ner några barndomsminnen. den har jag på bloggo.nu.de andra på Blogger.

Någon riktig bloggare är jag nog inte, för det är ju mest som varje dag man ska skriva, hade en hemsida 123 , men där fick jag inte skriva hur mycket jag ville, det var inget för mig.

Vi ses på Instagram bl.a.

Härligt med granen som fått nytt liv hemma hos dig.
Den klarar nog att stå ute på en skyddad plats i lä.


Kram Mi