Vad man lovar bör man hålla!

 
Har ju lovat att jag ska visa lite bilder och berätta om vårt nyårsfirande...
Var inte alls upplagd för att blogga, jag knappt instagrammade något heller.
För jag fastnade i den 1052-sidiga och 7e boken i serien som Diana Gabaldon skrivit om Jamie och Claire.
Kan bara säja att jag älskar den serien!
Det har kommit en filminspelning av den som heter Outlander.
Nu är den utläst och jag har börjat på en riktig feel-good bok - Vinter i drömhuset av Maeve Binchy.
Igår på trettondagen åkte vi och hälsade på min mor.
Det var rätt länge sedan sist vi var där konstaterade vi då vi svängde in på parkeringen.
 
Nåja, nu ska jag ta mej i kragen och berätta om vår nyårsafton.
Yngsta dottern var på fest med sina vänner och älsta dotterns pojkvän hade kommit till oss några dagar innan.
Maken och jag firade in nyåret tillsammans med dem.
En lugn dag där vi alla tog det jättelugnt.
Maken kollade på TV och lagade vår trerätters middag.
Själv satt jag och knåpade ihop 101 st Instagram bilder till ett kollage över året som gått.
Och gjorde en rawfood creamcake efter ett recept jag fått av sötaste S!
Efter det dukade jag bordet och klädde om till lite festligare kläder, 20-talsklänningen åkte på!
Älsta dottern och hennes pojkvän gjorde en liten utflykt medan ljuset var bra och fotograferade.
Förrätten var en räkcocktail med mango, avokado, lime, gurka, tomat, sallad, gravlax, löjrom och stenbitsrom.
Varmrätten var en helstekt oxfilé med portvinsås serverade med sallad och potatisgratäng.
Efterrätten som sagt hallon rawfood creamcake.
Vi satt vid matbordet ända tills att det var dax att gå ut för att se stadens fantastiska fyrverkeri!
När fyrverkeriet var uppskjutet och vi skålat, så gick vi ner mot parken nedanför museet, där älsta dottern och hennes pojkvän skickade iväg en rislykta.
Det var första gången för mej och mycket stämningsfullt!
Kvällens ord var - chanserad -  (uttalas sjangserad) vilket ungdomarna aldrig hört säjas förut...
Ok jag ska ärligt tillstå att jag sällan använder det särskilt ofta om någonsin, men att det betyder förfallen visste jag....
6
S

Låter som om ni hade det jättebra! Och blev pajen god? :)
Kram!

Marie

Ohh gött med trerötters, och gott med paj. Mysigt att fira med äldsta dottern och pojkvän med. Vi firade med Fredriks pappa i deras stuga, så vi flydde ju stan för Bellman och Isabelles skull =D

Ja, tror också att Isabelle kommer finna sig i att anpassas efter deras rutiner, för trött kommer hon ju bli, hehe

Agneta

Det är ju ett jättebra ord! Använder det ofta för att beskriva saker som blivit för slitna och gamla och behöver bytas ut till nyinköp!
Kan faktiskt använda ordet som beskrivning av mig själv också när jag har mina sämre dagar...;-)

Pernilla

Jag inte heller hunnit med så mycket bloggläsande. Kan dock inte skryta med att läst så mycket.
Tack för dina fantastiska bilder. Kan inte skryta med några fina fyrverkerierbilder heller, även om jag faktiskt försökte ta med mobilen. Gick så där.......haha.
/P

Åsa

Har en kollega som rekommenderat Outlander men jag har varit lite skeptisk. Men nu om du också säger att den är bra så kan jag börja tro på det. :P

Malin

Gott slut hade ni också :)

Jag skickar hellre upp en sån lykta än raketer.

Kram