Bilder från veckan som gått

 
Veckan som gått har varit en riktigt tung vecka, med många sjuka och massor av tung post.
Som om det inte var nog, nästa vecka verkar bli än värre, det är påskvecka och redan ser jag på Instagramflödet att minst 7 stycken nu är sjuka...
Snacka om manfall!
Berättar därför hellre om bilderna istället!
De flesta är mobilbilder, men ett fåtal är tagna med kameran faktiskt.
Hade tänkt att dela upp dem i två inlägg, men blev så trött igår, så jag slog ihop bilderna till ett...
Ute i naturen är det verkligen vår, för gräset har fått en grönare nyans och tussilagor och blåsippor lyser upp marken.
I trädgården blommar Skilla och Vårlökar för fullt.
Planterade några lökar med Pärlhyacinter och mini Påskliljor utomhus tillsammans med en rosa Bellis.
Några äppelgrenar pyntade jag med fjädrar, påsken till ära.
Inomhus gror de tomatfrön jag sått tidigare.
Så planterade jag Kungsängslilja och en härligt grön sorts klöver i ett påskarrangemang till vardagsrummet!
Fåren lammar och det är underbart att se lammens alla hopp och krumbuktsprång i hagarna!
Tranorna har landat, kanske inte så många som det kan vara, men tillräckligt många för att det ska höras och synas på himlen då de byter ställe att dansa på.
På grindstolparna till ett slott nära den stora Trandansen, står dessa ord ristade:
"Där lag slutar, vidtar hedern" och
"En lycklig resa för den som har ett godt föremål och är barmhärtig mot hästar"
Trots att jag kört en av postturerna där massor av gånger, har jag aldrig stannat upp och läst det som står!
I onsdags kväll var postflickorna och jag på en VIP kväll på en skoaffär och en klädaffär, där de stängde butikerna och vi hade dem för oss själva.
Snittar och cider stod uppdukat på disken, medan vi minglade kollade vi in kläderna vi ville prova.
Köpte ett par jeans och ett par tights.
Kvällen avslutades på en Libanesisk restaurang, där jag valde en kall förrätt som var väldigt god och mättande.
Kan passa på att berätta att maken hade inget brutet och ingen infektion vad snabbsänkan visade, så det blev omplåstring och en stelkrampsspruta.
På lördagkvällen så grillade maken fläskfilé och en massa grönsaker.
Nu är våren formellt inledd!
 
 
4
Pernilla

Skönt att höra att maken mår bra. Eller att det i alla fall inte är något brutet. Det är verkligen härligt ute nu. Fast här på " öjn" är vindarna kalla. Jag har oturen att jobba inne hela dagarna ich får därför inga roliga bilder. När jag är ute sover ännu alla Blåsippor ju.
/P

Åsa

Tack! Du får mig lite sugen att ta fram kameran igen (det blev bara en fotoomgång innan jag la den på hyllan igen). Gillar bäst din "staket med fågar-bild". =)

Anonym

Vad skönt att maken inte är dålig,å vilka vackra bilder, ha nu en underbar påskhelg

Malin

Nu är den tiden då man vill flytta till dina breddgrader. Här har det kommit en rejäl dos med blöt snö.. Vi har mycket snö kvar än.

Lät som en trevlig kväll med tjejkollegorna! Och så skönt att det inte var ngt allvarligt med makens hand.

Nu önskar jag dig och dina fina en Glad Påsk!!