Så tiden flyger fram!

 
Yngsta dottern tar studenten den 5 juni och jag har börjat jakten på den perfekta studentskyltsbilden!
Trodde helt allvarligt att jag hade relativt god ordning på mina bilder, men den ordningsbubblan sprack snabbt.
Fram till 2005 använde jag min analoga Minolta kamera och framkallade vanliga fotokopior från Extra film, där dubbla kopior var lag.
Med de dubbla kopiorna följde sedan 2000 även en cd med bilderna lagrade på.
Negativen följde med kopiorna och det är här problemen uppstår.
Alltför många negativfickor saknas!
Dessutom saknas vissa dubbla kopior oxå!
Fram till 1998 har jag gjort album till döttrarna och till mej själv, men där tog tiden och lusten slut.
Numera ligger fotona utspridda i lägenheten i olika kartonger.
Har därför tillbringat halva lördagen och halva denna dag med att leta bland bilderna.
Den perfekta bilden är utsedd, men jag hittade inte negativet och letade som en tok efter den andra kopian.
Nu har jag hittat den, i den allra sista av lådorna...
Visar här ett axplock av favoritbilder på yngsta dottern och som bonus får ni tre bilder från 2005.
De tre är två på älsta dottern bland löven och den sista på mej o maken!
 
 
 
8
Agneta

Åh, vad roligt med studentskylt!!
Men jag håller med om oreda i bilder! Jag har haft så himla bra ordning, allt i album med datum och text. Men de sista 10 åren vet jag inte vad som hänt?? Inte ens vårt bröllopsalbum är klart! :O

Gittan

Så härliga bilder, visst går tiden fort den springer i väg. Så kul med studenten, jag minns när jag gjorde studentsylt och vi hade folk hemma efteråt, visst är det kul. Kram på dig.

Malin B

Vilken nostalgitripp man får bland alla bilder!
Jag har ju också en studentska i juni. Att hon inte firades hemma på morgonen beror på att hon bor i stan i veckorna, annars hade hon inte kommit undan. ;)

Hanna Karlsson

Åh vad roligt att titta på alla gamla bilder! :-)

Pernilla

Så roligt att få kasta sig tillbaka i tiden. Dubbla kopior, jo du, det finns här också. Man fick välja på det eller album, tror jag.
Jag har löst ett liknande problem en gång med att fota av ett kort. Nja, det blev inte bra men i mitt fall dög det för det skulle inte förstoras så mycket.
/P

Malin

Jag tänkte om sista bilden innan jag läste vad du skrev, "shit vad lik sin mor hon var på den bilden" :D

Blir roligt att se vilken bild det blev!

Jag framkallade också under många år på Extra Film med dubbla kopior och sedermera en Cd.

Kram


Åsa

Hahaha! Det känner jag igen! Började göra album, tröttnade och sen bilder överallt utan ordning....

Tänk vad tiden går! Och tänk att jag verkligen sa det och därmed erkände hur gammal jag är. :P

Mette Ottosson - fotograf Båstad

GULLISAR!