Så här ser det ut där jag är

Det är jubileums omgång för fototrissen, det är den 300ade omgången!
Vilket Helena firar med, en för ovanligheten till trisstemat skull, en tävling!
Coolstuff har varit sponsor förr till tävlingar och nu är det jubileumstävling.
Bland Coolstuffs nyheter skulle jag vilja ha denna hårhandduk, älsta dottern har en och den är super!
 
 
Första gången vi klippte gräsmattan iår.
Gräset har vuxit sej långt redan och alla Skillor och Vårlökar är överblommade.
Det gula ni skymtar vid häcken är gulsippor.
 
 
Min mamma brukar kalla Penséerna för gubbhuvuden.
Hoppsan detta gubbhuvud har bestämt vuxit upp i grusgången, så en flytt till rabatten blir nog nästa drag.
 
 
Här har det vuxit upp en byggnadsställning för ett takbyte på boden längst ner i trädgården.
Nu på måndag börjar de byta tak.
Forsythian i förgrunden blommar rikligt iår.
Lönnen blommar med sina limegröna blommor.
Här har maken inte hunnit klippa gräsmattan än.
Fler trissbidrag finns här!
11
Gärdsmygen

Fotot på penséen gillar jag mycket! Bra att maken sköter gräsmattan :) Så gjorde han lite reklam också ;)

Malin B

Tror bestämt att Forsyhtian blommar extra vackert i år. På den tidiga våren muttrade farmor om att hon så gärna ville se den blomma här i trädgården en gång till. Hon har blivit bönhörd. =)
Hon har börjat säga "om jag lever då" när det är något "speciellt", jag hoppas att det är något man börjar med när man närmar sig 80 och inget "hon känner på sig"...

KajsaLisa

Den första bilden visar verkligen att våren hunnit långt hos dig, snyggt.

Tomtan

Är det dags att klippa..... Här har det inte blivit grönt än :D Härligt trissat!

Spanaren

Fint trissat!
Klippa gräs redan nu *ler*
Favvo den bilden så klart/ kram

Gunvor

Oj.. vi har inte krattat vår gräsmatta än. Men idag ska vi börja innan regnet kommer.Jag tycker om när penseerna letar sina egna ställen. Jag har haft dom i en grushög förut. Dom fick oxå flytta till nåt bättre.Dom bevisar att det inte är nödvändigt med rabatter.
Fin triss!

Mia Ahlstrand

Fina bilder med en härlig familjär stämning! Gillar din triss och gubbhuvud är ju ett ganska passande namn :)

Berit E i Kasperian

Vår på gång, har ju nästan hunnit bli sommar! Inte minst av klädseln att döma.
Så långt komna är vi inte i Mälardalen!

Pernilla

Jag tycker det kan vara kul när blommor parkerar sig mitt i gruset. Sött på något vis som visar livsviljan. Men ska den riskera att bli nertrampad så mår den nog bäst av att få flytta.
/P

Anneli - A'la Foto

Fina bilder och vad roligt att ni kallar penséer för gubbhuvuden! Det har jag aldrig hört förut! :) Det blir min favoritbild!

Anonym

Fin triss som visar hur det ser ut i många trädgårdar just nu. Pensén (gubbhuvudet) är så vacker där den växer i gruset. Visst är de helt enorma att överleva i så karga omgivningar? Kan inte annat än älska dem.
Ha det gott!