Veckan fram till tredje advent

Började som ni redan vet med att vara ledig måndag och tisdag.
Var hos mor min och hälsade på och hon var väl nöjd, så nöjd som hon nu kan vara när hon egentligen anser att hon inte behöver bo bland alla gamlingar.
Vi hann inte med fikan som jag tänkt, för allt som rör mor min tar sån tid!
Det är nästan som att göra något och vara tvungen att ha med småbarn!
Hade i alla fall med julgranen och en påse lussekatter samt en ask pepparkakor jag bakat.
Vi hann inte ta någon fika, så jag föreslog att hon skulle bjuda sina vänner på lussefika!
Hoppas hon gjorde det.
 
 
På tisdagen fyllde jag år och den dagen var fullspäckad trots att de flesta av släkten bor lååååångt ifrån.
Vännerna kom på besök och resten ringde!
Flera vackra blombuketter blev levererade vid dörren, härligt!
Älskar blommor!
Särskilt buketter, för att jag själv sällan unnar mej sådana...
 
 
Onsdagen blev den enda dagen jag jobbade denna vecka!
Tanken var att jag skulle jobba fredagen oxå, men det ville inte min kropp.
Båda dagarna var jag uppsatt att köra en av de vackraste postturerna i vårt område!
Här kommer en hel drös med bilder från onsdagen!
 
 
Gjorde hela tre Instagram inlägg med bilder tagna denna dag!
 
 
Ni förstår säkert att trots alla problem och allt tungt jobb i dessa dagar, så lyfter min själ av att se och vara med om dessa sköna tillfällen!
Är så tacksam över att jag mitt i allt tungt och smärtsamt, ändå har möjligheten att se och njuta av allt det vackra på jorden!
Ännu mer tacksam att jag är rik nog att ha en kamera/mobil och kunna bevara allt detta!
 
 
Torsdagen använde jag till städning, diskning, tvättning, julkortsskrivning och en tur till tippen med det sista från mors lägenhet.
På vägen från tippen gick solen just ner och färgade frosten med underbara färger i i blåttlilarosa och gult.
Var tvungen att stanna tvärt och fotografera!
Här valde jag visa Instagrambilden.
På kvällen kom vännen Linda och hälsade på.
När jag fyllde år var hon på resa, så hon kom med födelsedagspresenter och gott humör och förgyllde torsdagkvällen!
Tidigt på fredag morgon, före 4, vaknade jag första gången av att jag hade huvudvärk.
Här gjorde jag en dålig bedömning och somnade om istället för att gå upp och ta värktabletter.
Kl 5 var migränen ett faktum och tabletterna verkade inte.
Tur att vi har nässprays migränmedicin...
Migränen mattades av på förmiddagen och då fick min kropp fnatt.
Kan knoppen så kan kroppen, tycktes den säja och fick migränliknande värk som varade hela eftermiddagen!
Har aldrig varit med om dess like!
Inte förrän bästaste B kom ner med muskelavslappnande medel, så började värken avta.
Detta måste bero på att jag faktiskt slappnade av!
Är ju faktiskt så otroligt väl med i allt som ska göras innan jul, till och med då det gäller mors lägenhet!
Linda kom hit och jag slappnade av som jag inte gjort på evigheter - och BÄM!!
 
 
Igår hade jag min roligaste dag på länge!
Slog in julklapparna och hann med att spela Sims!
Ja, det är faktiskt så att gamla tanten mammakero älskar att bygga hus i Sims!
Nu har jag inte haft tid alls för spel på flera år, för till Sims behövs MASSOR av tid!
Så ni förstår att jag verkligen ligger bra till inför denna jul...!!
Ytterligare en sak att pricka från oroslistan är - mors lägenhet är städad!!
Flyttstädarfirman lämnade tillbaka nyckeln igår.
Imorgon måndag beställer vi en besiktning av lägenheten och så kommer det sista bekymmersamma saken (hoppas jag) - det där med logistiken med att lämna över alla nycklar...
Nu jobbar jag alla dagar - och långa dagar - fram till jul, så det kommer att kräva lite annorlunda tänk här för att lösa detta.
Något som dock nyligen skrivit in sej på oroslistan, är att igår kom värken i kroppen tillbaka.
Inte fullt lika illa som i fredags, men inte alls långt ifrån.
Har ju sagt att jag kommer med all sannorlikhet att brytas sönder när allt med jul och mors flytt är klart.
Vill inte att det kommer för tidigt bara! 
Efter nyår är lättare än nu...
4
Mirre

Så fint ni pyntat granen, samt så fint paketen är inslagna, duktig du är

fina bilder från dina turer med, =D

Pernilla

Så fint och vilka fantastiska bilder!
Jag är nästan bara ute i mörker numera så det blir inte många bilder. Men snart vänder det.
/P

Malin B

Det där med att kunna se det vackra i vardagen är en bra egenskap. Tack för att du delar med dig av alla fina bilder.
Att få med en gammal person "på noterna" är exakt som att ha ett litet barn...

Malin

Kikar in för att önska dig en fin jul med dina kära.

Ser att jag missat att du fyllt jämnt. Sorry 😔

Har haft stressigt på jobbet och influensan på det o bloggläsandet har tagit stryk.

Men här kommer många grattiskramar till dig i efterskott.

Och GOD JUL ❤