Januari 2016

Önskade mej att det nya året skulle komma att bli ett bra år.
Lördagen den andra januari hände det första roliga och smått otroliga - vi vann över 185 000 kronor på travet!
Efter att ha haft ett helsike att betala våra räkningar hela hösten, för att det tog över 4 månader för försäkringskassan att betala ut makens ersättning, var det magiskt!
Min lön är låg, då jag inte jobbar full tid.
Nu har vi betalat tillbaka våra lån så att vi slipper betala räntor och så har jag äntligen fått min stationära dator, som jag väntat på i över 5 år!
Och vilken skönhet datorn är!
 
 
Har skaffat ett nytt Photoshop- och Lightroomprogram, vilket gör att jag måste lära mej en massa nytt!
Ska nu försöka mej på att blogga lite oftare iår, vilket inte borde vara så svårt, eftersom mina inlägg var fåtaliga hela 2015.
Hela januari har varit rätt tung rent arbetsmässigt.
Började nämligen året med att bli ordentligt förkyld, vilket fortfarande tär på mina krafter.
Så har det kommit en del snö, vilket idag är på väg att töa bort, då det är flera plusgrader.
Där utöver har brevmängden varit jättehög och dagarna långa i bilarna.
Sådant tär på en redan sliten kropp kan jag lugnt säja.
Det har varit så vackert med kyla och snö i flera veckor, så det har faktiskt gjort de långa arbetspassen uthärdliga.
Här följer några mobilbilder, vilka några till och med varit publicerade på Instagram.
 
 
Så har jag provat att koka marmelad på blodapelsiner för första gången i mitt liv.
Den blev lite rinnig, så om jag gör om detta någon gång, så ska har kokas mycket längre än det stod i receptet!
Kanske beror det på att jag dragit ner på sockermängden...
Nåja, det är gott i alla fall!
11
Agneta

Gratulerat till vinsten har jag ju redan gjort, men jag gör det igen! Dina blogginlägg är efterlängtade, men jag följer ju dig på instagram också som tur är!

Mirre

Men ohhh grattis, så underbart, och skönt att både få unna sig något och få betala av lån osv

Malin B

Å, GRATTIS!!! Det var ni sannerligen värda. Jag blir så glad för er skull.
Hoppas att hela året blir riktigt gott för er.

Pernilla

Jag misstänkte att det var något sånt som hänt. Sååå himla roligt och massor av grattiskramar. Man blir inte lyckligare av pengar men livet är bra mycket lättare att leva med dem.
När jag kokar sylt drar jag också ner på sockret och får samma resultat med rinniga produkter. Men hellre det än en massa socker.
/P

Malin

Ja vilken härlig start på året ni fick och det unnar jag verkligen er!

Jag skulle också behöva investera lite. Tänkte mig en stationärdator med större skärm för bildredigering, skärmen är för liten på min bärbara. Och sen så har jag också funderingar på att överge Photoshop Elements. Min Organizer är i sådan oreda sen jag flyttade fotona till en extern hårddisk, dessutom stängs programmet ned hela tiden, samt att man inte kan kolla bilderna i större format och gå fr en till en annan. Tänkte att det kanske är dags att kliva över till Photoshop och Lightroom nu. Men det är mycket att lära sig då.

Ser att du köpt en Mac, själv vet jag inte om jag orkar med det steget också? Blir kanske för mycket nytt med allt? Hade du Mac tidigare också?

Prenumererar du på Photoshop och Lightroom? Jag har fattat att man inte köper dem längre, eller?

Nu blev det mycket!

Kramar

Inger ("grannen med koppar´n")

NU blev jag riktigt glad!!
Grattis!

Camilla

GRATTIS! Glad jag blir för eran skull, det är ni verkligen värda efter jobbigheter. Skönt att ni kunnat betala lånen :)
Kram!

Hanna Karlsson

Stort grattis till vinsten! Skönt att det hjälpte er att komma på fötter igen.

Malin

Hej
Ja jag är inne på linjen Photoshop och Lightroom nu, men jag tror inte det blir en Mac, för ingen jag känner desto bättre använder Mac, så jag vet inte vem som skulle hjälpa mig :(
Jag är inte den allra mest lättlärda när det kommer till "data".
Bävar tillräckligt för att sätta igång en ny dator o byta fr Photoshop Elements.
Först måste jag komma fram till vad jag ska köpa.

Kram

cissi

Jo, nog smälte snön bort fort! Och bilderna har jag sett förut, men det gör verkligen ingenting. Bra bilder kan man se på hur många gånger som helst.
Ha en bra vecka!

Anna

Grattis till vinsten! Vad skönt att kunna betala av lån och slippa bekymra sig för dem.

Sv: 75 tulpaner lät inte dåligt, det blir hon nog glad för :)