En fantastisk måndag i frost och dimma

 
Dagen grydde och solen orkade inte igenom molnen riktigt på hela dagen.
Dimman låg oxå kvar hela dagen och minusgraderna skapade frosttaggar på allt i omgivningen.
Allt var bedövande vackert!
Hade tänkt göra ett veckoinlägg, men har tagit allt för många bilder denna vecka med mobilen, som jag vill visa er!
Så jag delar upp bilderna i flera inlägg istället.
Börjar med måndagsbilderna!
 
 
På onsdagen kom makens "scooterrullstol".
En riktigt cool sak som nu öppnar hans värld, så han kan ta sej ut själv och slippa hänga hemma i soffan och se alla tråkiga TVserier.
För som det är nu, vet han alla "lines" som finns i de reklamfilmer som visas.
Vi fick rullstolen levererad hem på gården och så kom kommunens resurshandläggare tillsammans med en representant för deras anlitade byggfirma, som skulle installera ett skjul där rullstolen ska stå.
Enligt kommunens resurshandläggare, fanns ett sådant skjul redan.
Så byggfirman skulle komma på torsdagens förmiddag och installera denna.
Problemet var att skjulet inte fungerade, så vi har inte fått något än.
Nu har vi fått mer snö istället och det har både töat och frusit på igen.
Det gör att maken inte vill ta sej ut själv, för att det är halt överallt.
På torsdag kväll kom älsta dottern hem!!!
Så himla underbart!
Redan på fredag runt lunch kom hennes nya pojkvän (sedan i somras som vi aldrig träffat eller ens sett på bild).
Han var en fin kille och jag blir glad in i själen när jag ser deras lycka då de ser på varandra.
Vi har umgåtts och spelat spel vilket har varit mycket roligt!
Älskar att ha döttrarna hemma!
Allt är så mycket roligare då!
I kväll kommer även yngsta dottern hem!
Så nu har vi huset fullt, vilket bara gör mej  mer lycklig!
 
 
 
 
 
 
 
 
6
Mirre

Så bra med scoutermopeden, samt vad roligt med dottern och pojkvännen, roligt att ni fått träffa honom, härligt att ha dem hemma ett tag

Så många fina bilder

Malin B

Njuter av dina fina bilder, skulle vilja promenera runt där i miljöerna!
Jag känner din härliga känsla över barn och svärson.
Här har det också snöat, hoppas ni får fina vägar snabbt.

Pernilla

Det är helt otroligt vad naturen skapar och så med dej vid kameran går det ju att återspegla på riktigt.
Vad glad jag blir av att du få tanka lite energi och ha barnen där. Jag är så glad att få ha mina två i närheten igen. Obeskrivligt! Nu är det bara mamma som ska återhämta sig från allt. Tröttheten är förlamande och jag känner hur oron har ätit mig inifrån. Men snart är det vår på riktigt och d kommer nog kraften tillbaka. Eller vad tror du? För visst vill vi ha vår!
/P

Agneta

Himmel så mycket vackra bilder!! :-)
Ja, det är underbart när man får rå om de utflugna barnen...:-)

Malin

Men guuudars skymning vilka fantastiska foton. Så vansinnigt vacker och fint fångat av dig!!

Översta är min favorit, den är mer än magiskt vacker!!


WOW WOW WOW!

Åsa

Jag gillar ju verkligen inte vinter men dina bilder är härliga!

Skönt! Både att maken nu är mer fri och dotterns kille. Visst är det speciellt när man inser att barnen är så stora...