Mobilbilder från veckan som gått

 
 
Snön som smälte liknade skummet i badet som luckras upp av tvål.
Har ni doftat på Vintergäcken?
Om ni älskar doften av syren, så är detta än godare doft!
Det är som honung/nektar...
Har ni märkt att en del tulpaner luktar gott?
Dessa går utmärkt att spara kronbladen av, för det blir en fantastisk potpurri, det doftar fortfarande av de tulpanblad som jag torkat för snart 2 år sedan!
Har bladen i en skål i vitrinskåpet och hela skåpet doftar av dessa blad.
 
 
Maken och jag tog en promenad till City Gross och handlade lite mat för första gången sedan han fått skooterrullstolen.
Det var faktiskt förra helgen, så snön som ni ser är borta nu.
Försökte ta en groopie, men den enda som kom med helt var ju maken!
Är inte så bra på det där...
 
 
Månskäran var tunn och i nyfas, den vackraste månen jag vet (förrutom fullmånen då) och det jag kallar önskemåne.
Hittade inte en del till stativet, så att använda kameran var uteslutet.
Hade jag bara kunnat använda den hade jag fått en bra bild och inte denna suddiga med mobilen.
 
 
Måndagen bjöd på dimma som envist bet sej fast och moln som vägrade flytta på sej.
Det gjorde att alla färger från måndagen helt enkelt var borta.
Hela världen bestod av svart, brunt, grått och vitt i massor av nyanser.
Denna bild som jag tog på en av mina postturer, högst upp på berget där snön fortfarande ligger kvar, illustrerar denna färglöshet.
 
 
Tisdagen var vårsolen tillbaka med alla färger i släptåg!
Maken hade blivit hämtad för en avtackning på sitt jobb och jag hade hela förmiddagen för mej själv.
Det första jag gjorde var att äta frukost för mej själv.
Boken jag för tillfället läser heter Ringens gåta av Elisabet Nemert.
Upptäckte då jag börjat läsa att detta är den sjätte och fristående delen av en serie som heter Släkten.
Har inte läst en enda av dessa böcker...
Detta gör inte något, för denna bok är bra!
Så gick jag ut och fotade rabatten mot våra finaste grannar och "närmaste föräldrar".
Där trivs Vintergäck och Snödroppar!
Kommunen tog ner två över 200 år gamla almar, som stått väldigt nära vår tomtgräns.
Det som gjorde mycket ont i själen, var att det ena trädet var helt friskt!!
Dagen fick mej att känna vårkänslor så det pirrade i hela kroppen.
Så jag åkte ut och handlade lite fint till trapphus och uteplantering i kruka.
Hoppas så att jag lyckas fånga det med kameran, för det var omöjligt med mobilen.
Använde tisdagen till att vårpynta.
Nu är det så fint så!!
 
 
Två bilder från fredagens posttur med utsikt från berget ner mot Sveriges största fågelsjö.
Och ja, det har redan landat en hel del tranor här!
Efter påsk väntas den stora samlingen på tusentals tranor finnas på plats!
Måste bara delge er en av alla knasigheter jag hör på mitt jobb.
Micke frågar mej och Gunnar vad den mat man leker med innan man äter den heter...
- Lekologisk!
Fredag brukar betyda att jag tvättar sängkläder och beställer hem pizza.
Så även igår!
På väg hem med pizzerian, så möttes jag av denna syn.
Detta hus är en gammal lanthandel och nu heter huset Bladhska galleriet.
Till vänster om huset har ni min gata, där jag ofta fotograferar domkyrkan från på väg till jobbet.
Solnedgången färgade fönstrena med gyllene färger, det såg nästan ut som det brann bakom fönstrena!
 
 
Vi tog vår första fika ute under vårt sovrumsfönster, för att slippa ifrån den kalla nordliga vinden.
Hade sällskap av sötaste grannen Birgitta och Ada förstås!
Såg årets första 3 nässelfjärilar!
Visar er till och med en osminkad och slafsig version av mej.
Har makens stora huvtröja på mej och inte ens satt upp håret.
Nåja, så mycket finare än så här blir jag inte...
Ska förresten klippa håret den 31/3 och jag tänker nog våga bli korthårig igen...
Måste berätta för er att jag fått tillsägelse av min healer att jag måste kolla mina kranskärl.
Hon ser att det inte är harmoni där och det kan vara ett problem, kan vara.
Måste försöka få en läkartid och kolla upp det, för jag har känt av disharmonin.
Har mycket stress i kroppen och värk i hjärtats trakt.
 
 
 
6
Peter

Härliga bilder från din vecka :-)

Agneta

Va, kan man spara tulpanblad till doftande potpurri? Det hade jag ingen aning om?
Nu är det ju snart slut på tulpantiderna, men det kanske fungerar med andra blomblad också?

Mirre

Men så härligt att ni kunde ta promenad tillsammans och jag har faktiskt också märkt att tulpaner luktar gott. Men ohh så glad och fin din make ser ut, så härligt att se =D

Malin

Långt härligt inlägg, och när ni dricker kaffe i trädgården utbrister jag i ett högt -åhhhh

Ni har så himla vårmysigt hos er nu!

Pernilla

Vilket härligt inlägg ända tills....slutet som inte var så roligt. Du måste absolut kolla upp och se till att få en läkartid.
/P

Åsa

Jag tror aldrig jag har märkt att tulpaner dofter... Måste jag tänka på.

Härligt med vår! Och att snön försvinner så din man har lättare att komma ut.