Motionerade kameran för första gången på väldigt länge

Har inte använt kameran på så länge att jag inte minns när.
Men i helgen fick jag sån lust att använda kameran igen och särskilt med ett macroobjektiv!
Så det blir en liten vårfrossa jag bjuder på.
Dels från trädgården och dels från trapphuset/trappan.
För precis en vecka sedan var jag ledig och vädret var så inspirerande vårfint, att jag åkte ut till en blomsterhandel för att göra vårfint hemma.
Tog dessa tre bilder då.
 
 
Fem dagar senare, så tog jag nya bilder och upptäckte då att det hänt rätt mycket på de dagarna!
Bland annat har jag sett mina första fjärilar och bin!!
Snödropparna hade slagit ut helt och lökarna jag planterat hade vuxit en decimeter!
Dessutom har jag plockat hem ris att pynta med färgglada fjädrar utomhus!
 
 
 
7
Pernilla

Mmm så underbart. Kan känna lukten av jord och blommor. Kan höra surr från insekter och höra fåglarnas sång.
Komihåg att sköta om dej. Kram!
/P

Malin

Åhh så vårigt o fint och nog tror jag "riktiga" kameran var glad att få komma ut o rasta sig lite!

Jag har ju numera en iphone 5s, men jag tycker inte att jag kan ta så fina bilder men den, jag tog ner en annan kamerapp till den igår och hoppas jag kommer bättre överens med den nu. Finns mer rattar o knappar iaf.

Vad använder du för app för att knäppa med med mobilen, och vilket/vilka redigeringsprogram använder du?
Mobilen har man ju alltid med sig.

Ha en underbar påsk ♥

Malin B

Härligt och underbar känsla så där vårfina dagar. Man känner hur allt spirar.
I kväll är det som en höstkväll, men lite vårregn känns säkert friskt när jag ger mig ut - och planterar påskliljor (blommande lökar).

Ditte

Men så fint du gjort! Och nu blev jag sugen på att motionera mitt macroobjektiv som jag köpte i höstas :D Jag har inte fotat så mycket med det ute, utan mest inne och på balkongen. Har jag stora kameran ute känns det som om jag gärna vill zooma, men jag ska testa! Ha det gott!

Peter

Fina vårbilder. Så fint det blir

Mirre

Jättefina bilder du bjuder oss på =D, härligt att få fotosug =D

Ditte

Så bra att du fotar även om du inte mår så bra...För att fota i naturen är en sorts läkedom, man hamnar stundvis i ett slags "flow" då man inte tänker på annat än att leta efter ett motiv. Hoppas det kan vara så för dig också ibland. Kram på dig från andra sidan sjön!! <3