Advent närmar sej

Vad denna vecka gått fort!
Några bilder har jag knappt tagit heller...
På måndagskvällen åkte jag till tågstationen och hämtade upp båda döttrarna!
Så underbart det är att de kommer och hälsar på några dagar sådär!
Denna vecka hade vi tänkt flytta in min mor på riktigt, hämta de saker och möbler som hon behöver ha runt om sej för att trivas och känna sej hemma.
På tisdagen avsatte vi tid till det, jag och döttrarna.
Vi hade googlat var man kunde hyra liten skåpbil i mors stad.
OK skulle enligt deras hemsida hyra ut dessa, men det visade sej inte alls stämma och vi åkte runt staden i tre rundor och sökte ett annat ställe som kunde hyra ut en liten skåpbil till oss.
Men det fanns inte ett ställe i hela stan som hyrde ut små skåpbilar!
Det dumma var att vi körde dit med dotterns lilla Honda istället för vår kombibil...
Trots allt lyckades vi flytta allt med två rundor välstuvat i Hondan, efter att ha fällt ner baksätet!
8 timmar senare var tavlorna uppe på väggarna, möblerna på sina platser, mattorna utlagda och gardinerna uppe!
Det blev väldigt mysigt i mors rum!
Måste dock åka tillbaka nu på tisdag för att hämta en taklampa till hallen, som jag glömde.
 
 
På torsdagen körde jag en av mina favoritrutter, den invid den stora fågelsjön.
Det var rena rama aprilvädret!
Solen sken ibland, det spöregnade ibland, det var snöblandat regn ett tag och ganska varmt, runt 5 grader.
 
 
Två instagrambilder, som jag lade ut denna vecka.
Ibland kan det vara en varje dag, men denna vecka varken tog jag särskilt många bilder eller instagrammade ofta.
Det går ju hand i hand egentligen...
 
 

Älsta dottern åkte hem på fredag morgon och på lördag förmiddag skjutsade jag yngsta dottern till tåget.
När jag vinkat av henne passade jag på att ta en shopping dag med mej själv!
Hittade en pärla till inredningsbutik!
Hade kunnat handla hur mycket fint som helst därifrån, nu köpte jag "bara" 6 juldekorationer...!
Kommer nog att ta bilder och lägga upp dem senare.
När jag dekorerat med dem...
Hela kvällen igår pysslade jag med att få upp allt jag köpt nytt.
Köpte en ny kökshandduk, avtorkningsbar duk till matbordet, fyra olika sorters ljusslingor samt tre överdrag/örngott till soffkuddar.
Köpte även lite smycken som jag ska pimpa min "tröjklänning" med till jobbets julfest den 2 december.
Så köpte jag en rattmuff till vår bil och en bilstätes fårskinn i fuskpäls åt maken att ha på rullstolssitsen!
Nu har jag fixat så att rullstolens stolsrygg har en reflexväst så han syns bra och han får sitta skönt på skinnet...
Fyra vita hyacinter fick oxå följa med mej hem.
De har jag tänkt göra adventsinstallationer med i veckan som kommer.
Tänker nämligen julpynta nästa vecka, då jag helt lägligt är ledig tre dagar...
Så köpte jag julklappspapper och band/snören som jag ska slå in årets julklappar med!
Är ju en julnörd, så det roligaste jag vet är att slå in julklappar!
Varje jul har sin speciella inslagning...
Hahahaha!!!!
Ja, jag vet!
Men är jag nörd så är jag nörd...
Kökshandduken jag köpte fick pryda diskstället, efter att jag först diskat upp veckans sparade disk.
Den avtorkningsbara bordsduken blev så fin på bordet, efter att jag kastat bort diverse skräp (läs reklam osv) som jag strött över bordet...
De fyra ljusslingorna hängdes upp där de tre gamla och uttjänade först plockats bort och den fjärde hamnade i dotterns sovrum.
En av de tre hamnade i trapphuset utanför vår ytterdörr, en mellan yttre och inre pardörrarna i hallen, en i Adas fönster (bakom datorn) i hallen.
Apropå Adas fönster.
Fönstret känns tomt nu när hon inte ligger där längre.
Vill inte ställa något där, för det är fortfarande hennes favoritfönster.
Fick en liten idé om att köpa en keramikkatt och ha där.
Hitttade faktiskt en jättefin keramikkatt gjord av Lisa Larson på Gustavsberg.
Problemet är att jag inte har en aning om var man köper den någonstans!
Eller ens vad den kan tänkas kosta!
Tillbaka till vad jag köpt och pysslat med igår kväll!
Köpte tre julröda sammets örngott/kuddöverdrag, kuddar i 45x45 cm har sen tidigare!
Nu har jag "julpyntat" sofforna.
Röda sammets kuddar, förra årets inköpta julkuddar från Indiska och röda filtar är framme.
Idag har jag satt upp "julgardiner" i Adas fönster, när jag ändå pysslade med ljusslingan.
Vi hade tänkt att baka lussekatter idag, men maken mår inte så bra, så vi skjuter fram det senare i veckan.
Ska baka pepparkakor någon dag oxå.
5
Agneta

Jag har två keramikkatter i mitt uterum, den ena liggande ser nästan ut som den du visar på bilden länken går till!
Jag köpte mina på Plantagen!
Hittar du ingen katt, så kan du få min. <3

Pernilla

Det låter så otroligt mysigt när du skriver att du pyntat överallt. Jag har köpt två vita Hyasinter men de har inte slått ut än. Jag har plockat granris till ett projekt men väntar på energin och tiden. Först ska jag bara, bara, bara. Men du gav mig lite energi. Tack för det. Nu åter till bokföringen så att jag kan få tid för roligare saker.
/P

Pernilla

.....glömde, Lisa Larsson har många katter. Kolla på Tradera eller andra aktions-sidor. Sök på Lisa Larsson.
/P

Åsa

Vad skönt att det gick bra till slut.

Malin B

Jag har en liten sten som är målad så som vår änglakatt såg ut. Den var inte dyr att köpa men väldigt fin.

Gillar tanken på allt kring din jul, fint och mysigt!