Tisdag i sista semesterveckan

Döttrarna åkte hem idag efter 5 dagar hos oss.
Att vi spenderat dagarna med att röja vet ni ju, men även att umgås och äta gott.
Vi har en favoritpizzeria där de gör de godaste pizzor och den godaste kebaben, som döttrarna längtar efter då de är i Stockholm.
När de är här, vill de äta där och det gjorde vi naturligtvis nu med!
 
 
Så här har det sett ut i köket (som på bilderna), i lilla rummet - numera "kontoret", hallen och mellanrummet.
Efter att ha skickat iväg 3 sådana här lass...
 
 
...så ser det ut så här!
 
 
Pianot från lilla rummet är flyttad till mellanrummet och vilken bra plats!
Och rummen ser så städade ut då inget står ovanför de flesta garderober och skåp.
Det är bara i hallen på garderobssidan som de åtta 40 liters lådorna med lock nu står ovanpå garderoberna.
Nu blev det så luftigt här!
 
 
Här har ni gamla kontoret under Adas fönster.
Skrivbordet är slitet och fult men det gör inte något, för vi planerar att slänga ut det och ställa in en kökssoffa med förvaring under istället.
Även garderoben med en dörr som inte går att stänga helt, ska vi ta bort.
 
 
Så har jag verkligen flyttat över till lilla rummet och gjort det till mitt kontor.
Nu har jag alla kameratillbehör och pärmarna för alla räkningar vi sköter här.
Det skrivbord som stod här innan var så slitet så det kastade vi bort.
Istället flyttade vi över mellanrummets bord hit istället.
Nu ska inte det bordet heller stå här i evig tid, men så länge det dröjer innan jag fixat ett nytt.
Vill köpa en massiv träskiva och behandla den så den ser grå ut, som älsta dottern gjorde med sin fotobakgrund.
Därefter skruva fast de fyra vitmålade metallbenen som bordet hade förr.
Är långt ifrån helt klar, men vet ni?
Det känns i hela kroppen hur allt stök och alla gamla saker på hög, är bortlyft från mina axlar.
Nu känns det som jag ser fram emot hösten och vintern, att det finns en framtid även för mej och maken trots allt. 
4
Åsa

Vad härligt att du fick hjälp att röja.
Jag hade en favvopizzeria här i Borås men de bytte ägare till en otroligt otrevlig man. Så nu letar jag runt.
Vad bra det blev! Förstår att du är nöjd.

Agneta

Vad härligt att få röja och städa bort gammalt! Ditt "nya" kontor ser helt underbart ut! Ett eget krypin, med dina saker, för att inte tala om fönstren i det rummet, gillar det verkligen!

Malin B

Å, den ljusnande framtid är vår!!! Som studentsången. ;) Jag blir glad att höra om den känslan.
Det är verkligen en lättnad när man rensat och fått in luft och ny energi.

ISA

åh när jag ser den där röran (no offence) kliar det så fruktansvärt i mina organiserings-fingrar, haha! Älskar att sortera och fixa ;) Blev så bra ju!!