Vecka 33

Min tredje semestervecka, har gått i städningens tecken.
Har varit ute i stugan och röjt på verandan och gräset utanför, så maken kan gå där.
Sen har döttrarna kommit hem och vi har hela helgen röjt i röran hemma, vilket är 15 år (!) sedan jag gjorde det sist...
 
 
Tisdagen var vi i stugan och jag passade på att hämta de rätta locken till de nya förvaringsbackarna (hade ju köpt 40 liters lådor och 55 liters lock), som butiken beställt till mej.
Vi fick en underbar dag tillsammans där, maken och jag.
 
 
Onsdagen var en fantastisk extradag!
Med det menar jag att de på SMHI sagt att det skulle regna hela dagen, men inte en droppe föll!
Så jag använde den underbara sommardagen till att ligga i solstolen och läsa en "feelgoodbok" jag redan läst.
Det gjorde inte något, för det var så länge sedan jag läste den så att jag hunnit glömma handlingen.
 
 
Torsdag var tvättdag och det var oxå en extradag, för regnet de hotat med kom på natten i stället!
Kunde nu hänga allt ute och det var ett perfekt torkväder.
 
 
På fredagsförmiddagen hämtade vi döttrarna på stationen och tog en frunch tillsammans på ett fik.
Älsta dottern och jag gick på fotopromenad på eftermiddagen.
Annars tog vi det lugnt, för vi planerade att starta röjet på lördag morgon.
 
 
Och herreje, vilka mängder skräp vi hittade i lådor, skåp och garderober!
Här ser ni en bråkdel av bråten, mer än hälften av allt vi ska bort med.
Nu har jag det luftigt och fint där vi varit och vi har gått igenom de värsta härdarna, även om vi bara petat i vissa rum.
Nu ska jag sätta mej ner i soffan för att njuta av några glas vin och döttrarnas sällskap.
Vi har tillsammans gjort ett fantastiskt jobb och jag är så tacksam att de ville hjälpa till.
Det känns så otroligt befriande, trots att det mesta av skräpet kommer att stå där det står tills i morgon, då soptippen öppnar.
På måndag öppnar även Kupan, dit jag har ett jättelass med saker och kläder.
1
Pernilla

Här blev det slappa, resa och en massa hund, men inget städa. Ähh, följer ditt råd och lämnar det åt ödet.
/P