Bilder från fredagens posttur

Hade tänkt göra ett inlägg redan i fredags, men jag orkade ingenting då jag väl ätit middagen.
Körde turen som gränsar till den stora slätten och det hängde verkligen regntunga ovädersmoln över bygden hela dagen.
Trots det regnade det endast två intensiva ösregnsminuter!
Solen skymtade mellan molnen mer än det regnade.
 
 
Härliga och lite ovanliga färger på lupiner här!
 
 
Här ösregnade det såpass att vindrutetorkarna inte hann vispa undan regnet ens med högsta hastigheten.
 
 
Så drog regnet vidare över åkrarna.
 
 
Här har jordbrukaren gjort ordning för att sätta potatis, ser lite ut som bred spårig manchester, eller hur!?
 
 
Det här är ovanliga färger på lupiner!
 
 
I alla år jag kört här har jag konstaterat att jag vill ta bild på denna gamla busshållplatsskylt i gjutjärn.
 
 
Potatisen är redan satt på denna åker.
Fredagen bjöd verkligen på dramatiska himlar!
När jag kör runt omkring på landet i jobbet och ser dessa vyer, så tycker jag att jag har världens bästa jobb!
3
Malin B

Härligt med känslan att ha världens bästa jobb! :)
Lupiner är fina blommor.

Mirre

Men oh S O M M A R =D

Agneta

Jag läste någonstans att till slut blir alla lupiner blåa, även om man planterat röda/rosa. Vi hade Lupiner under ett konstverk här, i olika färger. Efter några år, var alla blå?