Boktips

Vaknade till strålande sol och kraftiga vindar.
Sen har det kommit moln med och utan regn och sol igen.
Fattas bara snö och hagel, men snö kan vi omöjligt få nu då vi har 9 plusgrader ute.
Några gånger har det faktiskt varit lite hagel med.
Det enda som verkligen består är vindarna som river i allt utomhus och får fönsterrutorna att knaka.
Ett riktigt aprilväder alltså, så här i mars...
Skickar med ett par bilder från trädgården innan jag ger boktipsen.
Vi fick oväntat besök vid fågelbordet, så kameran åkte fram.
Passade oxå på att ta detaljbilder på vårplanteringen, den jag gjorde i helgen före den vi just lämnat bakom.
 
 
Här får ni 4 stycken jättebra böcker som förvandlade mej till en bokslukare.
Först ut var Sheila O'Flanagan med sin bok Familjehemligheter.
Gillar hennes sätt att beskriva stora och bullriga irländska familjer med massor av kärlek och en hel del igenkänningsfaktor.
Så har vi en för mej rätt ny bekantskap som trots namnet låter irländskt är från Australien, Liane Moriarty.
Hennes bok Stora små lögner är skrivet på hennes alldeles speciella sätt, som alltid överraskar mej.
Ibörjan av alla hennes böcker, tvekar jag på om jag vill fortsätta läsa, för handlingen hoppar från alla huvudpersoner (som alltid är flera stycken)!
Tar jag mej bara igenom de första 50 sidorna, så hänger jag ytterst väl med och kan inte släppa boken förrän den är slut!
Och Jojo Moyes behöver jag väl inte presentera?
Författaren till filmen Livet efter dej, har kommit med en ny bok som heter Toner i natten.
En bok som jag tänker på länge sedan jag slutat läsa.
Nog en av hennes bästa hittills och på baksidan står det:
En förlorad kärlek. Ett mystiskt drömhus. Fem starka viljor.
Så till sist kommer en ny bekantskap för mej - Kate Morton.
Huset vid sjön - är en fullträff till bokslukarbok!
Ett underbart och klockrent berättande med stort flyt och stor igenkänningsfaktor.
På baksidan står det:
En perfekt bladvändare för en kylig kväll.
Märker nu när jag läser vad jag skrivit här, att det går en röd tråd genom dessa fyra böckers handlingar - hemligheter!
 
 
 
5
Agneta

Nu är det väldigt länge sedan jag läste en bok känner jag. De senaste åren har de böcker jag läst varit kopplade till utbildning, fortbildning, fakta, jobbrelaterat och liknande.
Jag som läste så mycket i perioder förut, nu ser jag hellre en film eller serie på datorn....

Pernilla

Jag hinner inte läsa. Läste lite på sportlovet då vi var iväg, men han inte igenom en hel bok. Nu ligger den där.
/P

Malin B

Jag fick bra tips här! Livet efter dig gillade jag så den nya där ska jag se till att läsa.
Jag har alltid en bok på gång men läser inte så fort eller rättare sagt bara en liten stund innan jag sover. En skön rutin iallafall.

AnixNilsson

Intressanta boktips! Har själv läst en hel del av dem, men den där Kate Morton får jag nog ta och kolla upp! :)

Åsa

Jojo Moyes älskar jag.
Tror vi gillar samma sorts böcker. Ska skriva upp de andra. =)