Vecka 45

Veckan då vintern visade sina framfötter.
Det började med att frosten låg kvar på måndagen långt in till lunchtid.
Efter dimma och regn, kom frosten tillbaka och låg nu kvar hela dagen.
Vi har satt på vinterdäcken och gjort en grundlig vintertvätt av bilen, inför saltsäsongen startar.
Trädgårdsmöblerna är undanplockade och så oxå grillen.
 
 
Måndag morgon längst ner i trädgården så lyser Adas lykta rogivande i gryningen.
 
 
Motljus känns skarpare på hösten då alla löv fallit och vägen är våt av smält frost.
 
 
Ishinna på den lilla gölen i skogen på tisdag förmiddag.
 
 
De stora björkarna vid kyrkogårdsmuren är nog de sista med alla sina löv kvar.
 
 
Lärken skiftar i gult.
Onsdag hade jag fridag och gjorde en massa ärenden, slet hårt med utemöbler och hantering av returflaskor och returpapper bland annat.
Kände mej väldigt nyttig i alla fall!
 
 
På torsdagen hängde regnmolnen nästan ända ner till marken och det regnade ett fint duggregn hela dagen.
 
 
Tre postlådor på rad sett från ovan.
 
 
De näst sista hushållen på torsdagens tur skymtas längst bort vid vägens slut.
På fredagen skulle jag ha kört på samma ställe som torsdagen, men kl 4 på morgonen vaknade jag med en kraftig huvudvärk, som snart övergick i migrän.
Det är över två år sedan jag haft migrän tidigare, så jag blev så att säja tagen på sängen.
Helt utslagen hela fredagen var jag, knappt mej själv ens på lördag förmiddag.
Har ingen aning om vad som utlöste migränen, men en ledtråd var nog den mörhet i båda armarna och axlarna som satt kvar långt in på lördagen.
Det läskigaste var att händer och fingrar domnade bort och varmvatten fick det att sticka och svida.
Musklerna i armar och axlar var som efter ett hårt boxingpass, möra och orkeslösa.
 
 
Husets ägare har bestämt att det stora lärkträdet i trädgården ska tas ner i år.
Så jag passade på att ta en bild av det, idag på farsdag.
 
 
Frostflagor på prydnadskålen.
 
 
Vi har en kund som bjöd oss på en fantastiskt god kladdkaka förra fredagen och i veckan fick vi hennes recept, som flera provat baka efter.
Det är värt att provbaka om ni gillar kladdkaka!
 
 
Veckans två Instagramsbilder.
 
 
Har halkat in på Vampire Diaries och har nog blivit lite trollbunden.
Trodde inte det först jag hörde talas om den serien, tyckte att de red på vampyrvågen efter Twilight Saga, men jag har nästan ändrat mej...
 
 
3
Malin B

Läskigt med migränanfall. :(
Frost är himmelskt vackert men halka, det är dessvärre inte min grej. Om jag körde posten på vintern skulle kunderna få vänta länge varje dag...

Anonym

Men ohh så vackert med frost =D. Ja jag lockades också mest av ROM, men den kursen i Marbella lockade oss mera =D

Mirre

Var jag som skrev