Vecka 42

En kortvecka för mej, jobbade bara 3 dagar och var sedan ledig med älsta dottern.
Hon hade aviserat att hon skulle komma med bilen på tisdagkväll och hämta upp en del saker till Stockholm.
Båda döttrarna hyr en studio på prov året ut, där de ska dela både kostnad och utrymme för att göra musik och fotografera.
Älsta dottern hämtade bland annat upp yngsta dotterns piano/synt.
Under brevbärarturen på tisdagen ringde yngsta dottern och berättade att hon skulle följa med hem till oss!
Så himla roligt, för det var två månader sedan sist de båda var hemma hos oss.
Nu stannade yngsta dottern inte så särskilt länge, ett dygn, men jag hann i alla fall umgås lite med henne!
På torsdagen åkte jag och älsta dottern ut tidigt på morgonen och hade en magisk fotografering!
Vad jag älskar att göra såna saker!
Och särskilt med döttrarna!
Älsta dottern åkte hem igen i lördags (igår) efter det att jag hade hjälpt henne att packa hennes bil full med saker och vinkat av henne.
Blev lite full i skratt där jag stod och vinkade, för situationen var väldigt lik amerikanska filmer där barnen är på väg mot universitetet.
 
 
Måndagsturen gick till jordbrukslandskapet just brevid den stora slätta'.
Nu lyser björkarna härligt gyllene och de flesta lönnar har redan tappat sina blad.
 
 
Efter jobbet gick jag och vännen Cattis på en promenad och njöt av solnedgången.
 
 
Tisdagen och onsdagen körde jag samma posttur, den som går närmast staden.
 
 
Ett märkligt ställe för en kontorsstol, eller hur?!!
 
 
Dessa två söta små kalvar hade blivit utstötta ur hagen av de äldre kvigorna, som tur var följde deras två bästa vänner (två får) med dem ut på äventyr utanför hagen.
Mötte dem på gårdsplanen då jag skulle vända bilen.
Tyvärr hann jag inte med fårvännerna när de kom, för ägaren till alla djuren kom just innan.
 
 
Stannade mitt på bron över ån och tog kort åt båda hållen, det var så fint där!
 
 
En del vägar är jättedåliga, som denna full av djupa hål.
 
 
Liten höstpyntad trappa, med min nya lykta i fokus.
 
 
Tidig torsdag morgon och det filmas och fotograferas i ett.
 
 
Väl hemma så klipper älsta dottern ihop filmen hon spelat in, den kan man se på Youtube.com/nevnarien om man är intresserad.
Vi skrattade så vi kiknade och tårarna rann under klippningen, det blev en helt galen film!
Fredagen ägnade jag åt att tvätta och umgås med dottern eftersom hon skulle åka hem på lördagen.
Torsdag, fredag och lördag kvällarna var det full rulle mitt emot vår trädgård, för det var spökvandringar i Fornbyn!
Årets tema för spökvandringarna var "När filmerna blir verklighet".
Vi gick aldrig dit så jag vet inte ifall spökvandringen var bra eller dålig, bara att det inte var så mycket skrik som det annars kan vara.
 
 
Söndag morgon då jag drog upp persiennerna så möttes mina ögon av denna syn.
Hela dagen har det regnat av och till.
 
 
Har varit väldigt aktiv på Instagram denna vecka, då jag hoppade på en utmaning om att publicera 7 svartvita bilder på en vecka.
Varvade dessa med färg för att inte det skulle bli en svartvit ansamling mitt i alla färgbilder.
En svartvit bild saknas innan jag publicerat mina 7 bilder.
Bildkollaget och bilden under är de bilder jag lagt ut på Instagram i veckan...
 
 
 
 
 
 
4
Mirre

Underbart att ut och fota med dottern, samt så fina bilder

Malin B

Du har sannerligen en vacker arbetsmiljö. :)

Pernilla

Jag är så glad att du tar massor av bilder igen. Du hade en period då det inte blev så mycket bilder tagna. Det tar du verkligen igen nu. Härligt! Jag går på tur när det är mörkt, nu den här tiden. Så trist och inte mång bilder blir det.
/P

Åsa

Visst är det härligt när man får rå om döttrarna ett tag igen. Och så kul när man nu kan umgås på ett annat sätt än när de var små.