Vecka 33 2018

Min näst sista semestervecka och veckan då döttrarna hälsade på!
Vet ni, att mitt liv börjar om på nytt varje gång döttrarna hälsar på!
När jag fastnat i en sörja av vardag och besvärligheter, tar det bara timmar med dem och plötsligt ser jag ljuset igen!
Yngsta dottern kom först och fixade fram en lovande kontakt med en lovande framtida psykolog.
Så kom älsta dottern och fixade fram en ytterst lovande framtid!
För vi talade om en kommande flytt och att starta ett företag som vi ska driva tillsammans.
Plötsligt kändes det som jag öppnat en dörr till ett nytt liv, ett liv som kommer att förändra mitt sorgeliga liv.
För trots att ni käraste internetvänner, varit så stöttande och förstående, så har jag faktiskt tappat sugen på mitt liv.
Försökte berätta för yngsta dottern att jag inte lever mitt liv, jag försöker överleva livet.
Om ni förstår skillnaden.
Denna vecka försvann sommaren och det har faktiskt känts mer som höst ute.
Egentligen saknar jag värmen, hade velat uppleva sommar och sol med älsta dottern...
Nu gjorde vi något vi båda gillar och uppskattar, vi upplevde saker tillsammans!
Loppisrundan och konstrundan gör att jag nu känner mej glad och nöjd med livet!
 
 
Yngsta dottern och jag när jag lämnade henne vid tåget på stationen på tisdagen.
 
 
Onsdagkväll hade jobbet räkfrossa på Kinnekulle tillsammans.
 
 
Sötaste Frida med mej med utsikten i bakgrunden.
 
 
Asfaltsfjäll.
 
 
Road trip med älsta dottern, vi är ute på tur till bra Loppisar.
 
 
Vi hittade paradiset i Larv där det var 3000 kvm loppis på samma ställe!
Vi gick snabbt igenom stället och det tog oss 1 1/2 timme att ta oss igenom allt.
Ett mecka för alla som älskar Loppis.
 
 
Denna kanna hade min mormor och morfar.
 
 
 
Detta var en av de mest röriga dagarna i våra liv.
Vi lyckades att gå om varandra tre gånger och tappa bort varandra samma dag!
Det trots att vi lever i mobiltelefonernas värld.
 
 
Regnväder och fallande äpplen.
Lek med grannens gulliga retriever.
 
 
Grannens söta golden retriever, älskar verkligen uppmärksamhet.
 
 
Brainstorming inför flytt och samarbete med älsta dottern, vi har massor av idéer för att vi ska kunna jobba ihop.
 
 
 
 
Hemvändardagen på Hovslätt utanför Jönköping, där sötaste och mest intressanta Lovisa ställde ut sina bilder.
 
 
Irländsk folkmusik framfördes på lilla scenen, vilket vi uppskattade högt.
 
 
Utställningstält i Hovslätt.
 
 
En buss i Jönköping genom en regnstänkt vindruta.
 
 
Köpte en kabel att ha i bilen, en AUX kabel för att kunna lyssna på Spotify i bilen genom mobilen.
 
 
Pasta della casa från en Italienare och en Grek.
 
 
Favoritalléen utanför Jönköping.
 
 
 
 
Ombyggnation av väg 194 mellan Jönköping och Mullsjö.
 
 
Köer.
 
 
Skördetid i Falebygden.
 
 
Älsta dottern köpte en print av enhörningen och jag köpte trollmor i original av Lovisa.
Ramen som trollmor har köpte jag på Lagerhaus.
 
 
När gratisalmenackan från kommunen förra året tog slut när augusti månad började, så får jag fixa de återstående månaderna detta år själv.
Går ut starkt v.34 med att träffa min kiropraktor för min axel värker så enormt och imorgon tisdag ska jag träffa psykologen på en försöksomgång.
 
5
Malin B

Det är stor skillnad på att LEVA och ÖVERLEVA. Gillar er brainstorming och att det kommer att leda fram till ett liv du/ni trivs med!

Mirre

Så många fina bilder från er vecka 33 och så härligt att ha döttrnarna hemma

Pernilla

Hoppas verkligen att du hittar tillbaka och kan få leva livet i stället för att överleva det. Jag vet hur det är och mina tröstande ord är, ” det ordnar sig till slut” jag lovar.
/P

Malin B

Tack för dina värmande ord!!! 💕 De gör mig så glad. Det är nästan ”magiskt” att man kan gilla och uppskatta någon som man aldrig träffar men som ändå finns där.
Jag önskar att din fina almanacka bara får fyllas med roliga saker. 🌼

Åsa

Men det är ju inte ett dugg konstigt att du inte hänger med i livet. Livet går ju fort i vanliga fall och du som inte ens lever i en "normal" vardag, du som har så många saker i huvudet och på dina axlar. Inte alls konstigt. Men absolut inte bra så klart.
Vad glad jag blir att höra att du fick en energiboost av döttrarna.
Låter spännande med företag. :'