Vecka 22 och 23 2018

Vi har efter en och en halv månad fortfarande inget internet.
Fyra personer från Boxer har lovat att själva ta tag i vår sak och personligen se till att något startar och händer någonting.
Hittills har ingen av dem återkopplat som de lovat och ingenting har hänt här hemma.
I fredags så ringde hon från Fastbit och frågade om allt var som det skulle.
När hon fick höra att vi fortfarande bara var ett ärende och ingenting hänt, blev hon vansinnigt arg.
Förstår henne, hon tillbringade en timme med vårt fiberjack och kollade vad som var problemet.
Dessutom mejlade hon Boxer om var problemet var för två veckor sedan, ändå har inget hänt.
Nu har vi tillfälligt fått "låna" Fastbits linje, så vi har Internet än så länge.
Senast i morse ringde maken Boxer igen, men inget har hänt.
I helgen firade vi älsta dottern som fyllt 30 år, i vår trädgård.
Allt var magiskt vackert och fint.
I morgon efter jobbet kör jag och maken upp till Avesta, för min morbrors begravning och senare bouppteckning.
Var orolig och nervös för hur älsta dotterns födelsedag skulle bli, men än mer orolig för begravningen och bouppteckningen.
Det beror på min syster, som jag inte har någon kontakt med alls.
Hon gjorde livet surt för mej och var en riktig plågoande när jag försökte ordna flytten för min mor till hennes nuvarande hem.
Om hon var elak då, vad ska hon inte vara nu liksom...
Trots att jag känner mej jagad av en massa tunga problem, så har jag verkligen försökt fokusera på det vackra omkring mej.
Här följer en hel hög av bilder, men inte alla, i en enda röra.
 
 
Tusenskönor i gräsmattan
 
 
Cherasminer i närbild och på hela busken.
 
 
Döttrarna har photoshoot av outfits.
 
 
Hittade en fantastisk bok, som faktiskt är en serie och handlar om Kinnekulle.
 
 
Hallomibugare à la oss.
 
 
En bild jag tog på döttrarna.
 
 
Från fredagens posttur närmast den stora fågelsjö
 
 
Torsdagsfotografering i klippviken.
 
 
Pionbukett inne
 
 
Pioner och Cherasminer
 
 
Prästkrageängen i trädgården
 
 
Smultronen i trädgården är mogna
 
 
På lördagen firade vi älsta dotterns 30 års dag i trädgården, några bilder har jag inte.
Däremot har älsta dottern gjort detta inlägg på sin blogg om det.
 
 
Efter torsdagens fotografering innan solnedgången, bikini fotografering   i Klippviken.
 
 
Dessa två ovanstående bilder kommer från älsta dotterns kamera.
 
 
Svalnäsbesök på söndagen
 
 
Från postturen på fredagen.
Det saknas en massa bilder som jag tagit på torsdagen och fredagen.
Alla bilderna har jag tagit på älsta dottern med hennes kamera.
Även bilder från hennes fest saknas, för jag använde varken min mobil eller kamera då.
Tog bilder med älsta dotterns kamera hela dagen.
 
4
Pernilla

Så trist med din syster. Det jobbigaste är att inte ta pt sig och lägga energi på att inte bli sårad. Tror du förstår vad jag menar? Man vill ju att det ska vara bra men ibland funkar det bara inte. Jag vet ju hur det är med knepig familj.....
Jag såg dotterns inlägg från festen. Tänk att hon blivit 30!! Och vi som bara är lite över 40! Hur kan det bli så?
Hoppas trippen som ni ska göra ändå blir bra. Jag ska också iväg på en tripp. Ska besöka en valplåda och så tävling i Skåneland.
/P

Malin B

Att fokusera på det vackra är ibland lättare sagt än gjort. Jag hoppas innerligt att du kan njuta av allt det fina som vi får se på bild här. 🌼 Så stora ”ungar” vi har!!! Märkligt nog är de ganska jämnåriga med oss. 😉 Släktingar väljer man ju inte... Men nog underlättar det om man kan få ihop det på bästa vis de gånger man måste samsas.

Malin

Men gud så mycket fina bilder du bjuder på, helt fantastiska! Allt från vackra vyer till härliga levande bilder på dina härliga tjejer.

Ja alltid finns det någon som ska göra livet surt för en. Eller ngt att oroa sig över. Inte konstigt man blir trött o sliten.

Hur går det för din make, gör han framsteg eller vill det stå still?

Kramar

Malin igen

Ja jösses tänk att ni måste jobba i bil utan ac en sommar som denna. Förstår dock problemet, har bara inte tänkt på det.