Vecka 12 2018

Den vecka då våren kom!
Måndagen var det full vinter och minusgrader ända fram mot lunchtid, en vacker vinterdag med stark sol och snö.
 
 
Fick köra en posttur jag inte kört på månader och jag njöt i fulla drag av att äntligen få vara där.
Tisdagen så åkte jag mot Stockholm efter en dramatisk inledning på resan, då det inte fanns några parkeringsplatser på långparkeringen vid stationen, som gjorde att jag missade tåget.
Nu var MTR Express så underbara att de bokade om min biljett till nästa tåg och jag behövde inte betala mellanskillnaden på biljettpriset mellan avgångarna, för det bjöd de på!
En stor eloge till MTR Express och deras service!
Lagom till att nästa tåg avgick, så hittade jag en parkeringsplats!!
 
 
Onsdag morgon gick trippen till Ica Maxi i Nacka och där åt vi frukost på deras restaurang innan vi handlade.
 
 
Alltså! Galjar och flytt blir alltid som sladdar och flytt - trassel!
Här fastnar dessutom hela härvan av galjar i håret, därav grimasen...
 
 
Det första som packades upp hamnade i den mest skyddade vrån av lägenheten.
 
 
Torsdag och tapeterna är bortrivna överallt, sovrummet är det enda rum jag inte skrapat tapetrester från väggen.
 
 
Torsdagsmorgonen blev lugn, vi hade slitigt till sent på kvällen och upp tidigt på onsdagsmorgonen, så behövde en långsam start på dagen.
Har man stor blogg och dessutom vloggar, så går frukosten ofta åt till att uppdatera eller svara på kommentarer.
Här svaras det på kommentarer till denna vlogg.
 
 
Medan dottern gjorde sitt vid datorn, så läste jag både till frukost som efter frukosten i soffan med utsikt.
 
 
Boken rekommenderas om ni gillar romaner från 1900-talets början. 
Alix Rickloff är en ny bekantskap och en mycket härlig berättare dessutom.
 
 
Torsdag kväll åkte vi till Fredell's i Hammarby för att handla spackel och målarfärg med tillbehör.
Läget på deras parkering var lite overklig, för kolla vad nära Hammarby slalombackes topp!
Dottern hoppar ur bilen och häver ur sej:
- Det är som att vara i Dubai! (mej veterligt har hon aldrig varit där...)
 
 
Vid kanten av parkeringen var insynen på backens alla åkare total, fantastiskt!
På fredagen åkte båda döttrarna och jag till IKEA (yngsta dotterns vlogg) i Kungens kurva och hämtade fyra stolar från MIO alldeles brevid.
Oj, vad min kropp har fått röra på sej!
Natten mot lördagen vaknade jag och hade träningsvärk överallt!
Ställde mej upp och började stretcha ut alla ömmande muskler, och det fungerade!
Sov resten av natten utan problem!
Hahaha!!!
Synen av mej mitt i natten som står i ett mörkt sovrum och stretchar, är skrattretande!
Lördagen tillbringade jag inne i Stockholm och shoppade med yngsta dottern.
Vi mötte upp älsta dottern och hennes (numera) sambo på Wagamama, min favorit restaurang!
Älskar nämnligen deras Teriyaki Soba med lax och längtar efter att få äta där vid mina besök i Stockholm.
På lördagkvällen, hemma hos älsta dottern och hennes sambo i Nacka, var det Earth Hour, då tände vi stearinljus och spelade plump, så mysigt!
Söndag morgon kom alldeles för tidigt, en timme tidigare om jag ska vara exakt, då vi nu ställt om klockan till sommartid!
 
 
Åkte hem till en make som längtat efter mej (och jag efter honom) och hemma var det full vår!
Vintergäcken doftade och var helt utslagna och koltrasten sjöng i toppen av lärkträdet.
Hann plocka i ordning och få in påskdekorationer i trapphuset, men inte handla blommor dit.
Får försöka hinna förbi blomsterhandeln på vägen hem i morgon efter jobbet.
 
 
Har i flera år tagit en bild på hur det ser ut runt den 19 - 25 mars varje år, så här ser det ut i år.
Vill ni se hur det sett ut andra år så kolla detta inlägg från förra året.
 
 
En Instagrambild har jag lagt ut denna vecka och där syns den vägg jag inte skrapat ren från tapetrester.
Nu ska jag jobba hela påskveckan och avsluta veckan med en kväll på skärtorsdagen.
Maken sa att de lovat att det ska bli kallare igen, så jag får hoppas att det tinat upp överallt där jag ska köra i veckan.
Har haft fullt upp och jobbat hårt, men haft det så roligt att det är värt alla ömma delar av kroppen!
Som ni skrev till mej, så har jag samlat energi trots att jag borde vara slutkörd.
Döttrarnas magiska krafter har flytit in i mej.
Så kära vänner som läser detta - Glad Påsk!
 
5
Pernilla

Då börjar jag med att önska dej det samma. Vi kommer också jäkta på en del då vi ska resa på agility-tävling i påsk. Jag tycker jag kan skönja en förnyad energi i dina ord. Hoppas det är så? Att få träffa dina tjejer har säkert gjort dej gott.
/P

Pernilla

Då börjar jag med att önska dej det samma. Vi kommer också jäkta på en del då vi ska resa på agility-tävling i påsk. Jag tycker jag kan skönja en förnyad energi i dina ord. Hoppas det är så? Att få träffa dina tjejer har säkert gjort dej gott.
/P

Malin B

Glad Påsk till dig! 🐥
Vilken härlig lägenhet de flyttat in i.
Jag önskar att jag också hade renoveringstalanger.
Här har vintern och våren en hård kamp mot varandra... I dag vann vintern.

Malin Kinnunen

Åh vårblommor! Känns så lång borta. Jag tror inte att vi någonsin haft så mycket snö i april som nu.

Åsa

Sånt betyder så mycket! Att ge dig en ny biljett kostar ju dom ingenting men hjälper så mycket.
Sånt gör en glad.