Vecka 20 2018

En sommar vecka till!
Som ni redan vet så åkte jag och maken upp till min morbror i Avesta för att ta hand om hans räkningar och post och att det inte var möjligt, då han helt enkelt var borta.
När vi kom tillbaka hem, så hade jag blandade känslor över resans mening.
Kom fram till att jag var glad att min morbror känt igen mej och somnat med min hand i sin.
Det tog ända till fredagskvällen innan värken i ryggen, som blivit värre av bilresan, lade sej.
Vi tog vår första frukost/lunch i trädgården på onsdagen och efter den var avklarad, så ringde de från korttiden och berättade att min morbror hade dött.
Och nu började det verkliga jobbet, att underrätta begravningsbyrån så att de kunde hämta honom till gravkapellet och jag skulle få Vita Arkivets noteringar skickade till mej.
På torsdag förmiddag ordnade jag upp begravningen och allt som hör till det, med hjälp av noteringarna min morbror hade gjort.
Ringde till sköterskan på mors demensgård och frågade om råd, ifall jag skulle berätta för mor eller inte.
Gemensamt tog vi beslutet att inget säja, för mors tillstånd är mycket sämre än för ett år sedan.
Fredagen ägnade jag nästan hela dagen till att finna en boupptecknare och få till att testamentet skulle bli hämtad utan att jag skulle vara tvungen att åka upp igen.
Lördagen tillbringade jag, det vackra sommarvädret till trots, inomhus framför TVn.
Det var ju prinsbröllop!
Dessutom så när vi vaknade på onsdagmorgonen, så hade vårt internet och Boxerfiber lagt av.
Inget fungerar som det ska ännu, så vi kör TV programmen via den gamla "Boxerlådan" och datorn är inkopplad till ingångsjacket.
Hur länge det ska vara på detta vis, har vi ingen aning om.
Eftersom detta är lika tråkigt att läsa, som det jag skrev om i förra veckan så ska jag bomba er med blommor och naturbilder!
 
 
Vi börjar på söndags kvällen (vecka 19) då älsta dottern och jag var ute och filmade och fotograferade, först i trädgården och sedan åkte vi ut till vackra Valle.
 
 
Gutefår är de vackraste fåren tycker jag!
 
 
Tror att detta gäng med unga får, eller lamm, lekte herren-på-täppan.
För alla skulle stå högst upp på de största stenarna i hagen samtidigt.
 
 
Här hade vi tänkt flyga drönare och filma denna underbara väg i denna vackra omgivning i solnedgången.
Det visade sej dock att en liten sladdsnutt hade blivit kvar hemma och vi inte skulle hinna tillbaka innan solen gick ner.
 
 
Här filmas det och självporträtt tas i de sista starka solnedgångsljuset som är alldeles orange färgat.
 
 
På måndagkvällen så avslutade vi en lång och känslomässigt jobbig dag med denna hamburgertallrik, som var supergod!
 
 
Körsbärsblommen blåste ner redan i början av veckan.
 
 
Årets första ute brunch på onsdagsmorgonen.
 
 
Tulpanen till höger är en ny sort och de som ser röda ut i bilden under, är egentligen samma sort och lila, inte vinröda.
 
 
Dessa rosa/gröna är en ny sort iår.
 
 
Närbild på dessa tulpaner.
 
 
 
Här ser ni de nya lila fransiga tulpanerna som utslagen och som knopp.
 
 
Den vackraste av de nya tulpanerna!
 
 
Rosa ny tulpan.
 
 
Nya röda favoriter.
 
 
Den andra storfavoriten som är ny för i år.
 
 
Äppelträden slår ut och skuggan bildar ett vackert mönster på kuddarna. 
 
 
Nya vitröda tulpaner för i år.
 
 
Början av denna vecka täcktes "vårt" äppelträd av massor av äppelblom, mer blom än någonsin!
 
 
Törel, ny för i år i rabatten.
 
 
Beställde fyra posters och tillhörande ramar från Dear Sam, de har jättemycket fint där.
 
 
Syn från där jag legat i skuggan på utesoffan under äppelträdet "vårt" på fredagen.
 
 
Äppelblomsfrossa!
 
 
Smultronen blommar för fullt!
 
 
På söndagsmorgonen så hade nattens regn och blåst slagit ner nästan alla äppelblommor.
 
 
Två Instagraminlägg - ett foto och en filmsnutt.
 
4
Pernilla

Så vackert och så sorgligt. Jag är glad att du ändå fick träffa honom en sista gång. Allt det vackra i naturen är nästan onaturligt (nu blev det roligt!). Det är så vackert att det inte går att ta in. Jag var med artonåringen och tränade agility i gårkväll och det var så vackert ute när vi åkte hem. Vi var tvungna att ta en promenad i solnedgången i ett orange magiskt ljus. Kommer nog bilder på bloggen sen.
Ha det bra och sköt om Er!

Kram, kram, kram!
/P

Malin B

Jag tycker att det är fint att du kom iväg och fick ett eget avsked.
Klokt att lyssna på råden från ditt mors boende.
Njut av allt det vackra du har i din omgivning. Stor kram!

Elin Kero

Älskar de två gröna motiven på dina posters! De passar så fint tillsammans! :D :D

Pernilla

Vill bara titta in och önska dej en fortsatt trevlig helg.
Kram!
/P