Morgon

Har jag berättat för er om min nya rutin på morgonen?
Får för mej att jag kanske som kortast skrivit om det lite i förbi farten.
När jag vaknat så ligger jag kvar ett tag, ibland riktigt länge och läser på Instagramsidor som jag kallar för mina "själasidor".
Det är Instagram Explorer, eller utforskaren om ni vill jag menar, där finns flera sidor som handlar själens utveckling, horoskop, astronomi och annat intressant.
Vad jag uppskattar mest är de små korta notiser som fungerar som peppande utrop.
Det är inte bara en mjukstart dessa sidor ger mej, utan även saker att tänka vidare på  under dagen och faktiska lärdomar att försöka lära mej.
Där emellan kommer helt andra berättelser upp och jag uppskattar det så mycket att jag vill dela dem med er!
 
 
Dessa två tillhör avdelningen glada tillrop!
 
 
 
Här är en mix av astronomi och horoskop, där jag lär mej en massa intressanta saker som händer när de olika planeterna går i retrograd.
Obstacles = hinder.
 
 
Den allra viktigaste retrograden att hålla i minnet är när Merkurius går i retrograd.
Varför är det så?
Jo, Merkurius står för misstag, missuppfattningar och problem i kommunikationerna.
Det här påverkar alla människor och när det blir problem med kommunikationerna, så avser det ju inte bara samtal.
Det påverkar infrastrukturer (tågtransporter bla.).
Att detta verkligen stämmer skriver jag under, för Merkurius gick i retrograd i Juni och Juli förra året och hjälp vad problem vi fick!
Tågförseningar till/från Stockholm i parti och minut och gräl, gnäll och kontroverser i huset vi bor.
Notera datumen - 5-28 mars, 7 juli-1 augusti och 31 oktober-20 november.
Ingå inga nya projekt, köp inga nya saker och/eller skriv heller inte under kontrakt under dessa tider!
Upplägg för krångel föreligger då.
Däremot går det mycket bra att planera, göra efterforskningar och förbereda inför detta istället!
 
 
Vad tror ni själva?
Kan planeter påverka oss?
 
 
Denna meditations "övning" är mycket effektiv!
Till alla tänkbara situationer där stress, ilska, frustrationer, dumma människor, bildårar och negativitet i allmänt frodas.
Djupandas in i händerna, "smula ilskan (eller vad du nu behöver bli av med) samtidigt som du tömmer lungorna i en lugn ström i en utandning och avslutar "släppa ut dammet ur händerna" och säja/tänka FUCK IT!!! 
 
 
Oxå denna glada bild är inom den själsvårdande avdelningen.
Så följer en historia som jag blev helt paff av.
 
 
deficient = undermånlig eller bristfällig.
 
 
Detta hände ett geni med en klippa till mamma och det får mej att tänka på alla dessa barn som får en stämpel på sej av lärare i skolan, som ingen kan "rätta till".
Som går hela sitt liv och tror hen är bristfällig, då blir jag lite lessen faktiskt.
Nästa historia hade jag ingen aning om heller och nu har jag fått en ny hjälte!
 
 
Hade faktiskt aldrig hört talas om denna fantastiska kvinna förr, det borde alla kvinnor i hela världen göra!
Läste på Wikipedia för att få veta mer.
 
 
Vissa dagar kan jag skriva under detta uttalande.
 
 
Med risk att bli en Social Media slav, så kommer jag att fortsätta min morgonritual i alla fall.
För de sidor jag läser lär mej nya saker, ger tips hur jag kan hantera situationer i livet, inspirerar mej till kreativitet och så hittar jag massor av andra människor ute i världen som gillar samma saker!
Hoppas så att jag med detta inlägg har kortat ner morgondagens inlägg, för veckosummeringarna har en förmåga att bli långa...
 
 
Försöker bomba er med kärlek och glädje, hoppas ni känner det, mina vänner!
Är så tacksam för att ni finns där och får sådan glädje av era underbara kommentarer!
Tack för att ni finns!
Kram!
 
 
1
Malin B

Tack för kärleks- och klokheterbombning. ❤️ Delad glädje är dubbel glädje! 🙏
Att hitta bra vägar och kloka människor i närheten det är guld värt. Kram!