Vecka 37 2019

Min första vecka tillbaka på jobbet på heltid.
Fast jag började med en fridag på måndagen!
Tisdag och onsdag övade jag och de två resterande dagarna körde jag själv.
Är tvungen att öva upp mej, för de har gjort om alla lantbrevbärar turerna, eftersom de dragit in en av våra 7 turer.
Det kändes bara bra att vara tillbaka igen, att få åka ut på brevbärarturen och få njuta av sensommar landskapet.
Vad som kändes bäst var, att jag denna vecka, inte blev totalt utpumpad någon dag efter jobbet och jag dessutom orkade hålla stressen under kontroll.
Det trots att jag fick världens utskällning av en ytterst ilsken man på fredags eftermiddagen.
Hanterade det samtalet ganska bra faktiskt, fast det går fortfarande att finslipa lite till.
Bra övning i alla fall.
 
Måndag
 
 
Hälsade på ett par vänner som alldeles nyss flyttat in i en charmig lägenhet i ett fint gammalt hus.
De hade målat om i kök, sovrummen och i hallen när jag kom på besök.
I matsalen och vardagsrummet höll de på med målningen, så där stod alla möbler staplade mitt på golvet.
 
 
Dessa enorma blad som är mellan 1 - 1,5m höga, kommer efter blomningen av Pestskråp.
Alltid när jag ser dem, så får jag en bild i huvudet av en liten flicka som sitter under bladen, klädd som en älva.
 
 
Naturapoteket väldigt tydligt visat...
 
 
Apropå det där med att bli sugen på något...
 
Tisdag
 
 
Det såg så festligt ut när korna låg tillsammans högst upp på kullen.
 
 
Vad en ko kan glo.
 
 
Om vi har lite tid över någon gång i veckan, så tvättar vi våra bilar.
 
 
Tisdagkvällen bjöd på en vacker solnedgång.
 
Onsdag
 
 
Regnet hängde i luften på väg till jobbet.
 
 
De sista minuterna av vägen till jobbet så regnade det.
 
 
Ett hål i vägen som har formen av ett hjärta.
 
 
Det såg så mysigt ut i trädgården runt den gamla Biskopsgården, som numera är hotell.
Lakanen som hängde på torkställningen fylldes av den byiga vinden och hönorna letade ätbart på gräsmattan.
En ovanlig syn nära ett hotell...
 
Torsdag
 
 
Soluppgången färgar väggarna gula.
 
 
En rolig skylt!
 
 
Vilka mängder av blommor det lilla trädet har!
 
 
Frieser hästar är de vackraste och ståtligaste hästar jag vet!
 
 
Vy från sidspeglarna på samma ställe, på olika dagar.
 
Fredag
 
 
Fredag morgon och soluppgången får fönstrena i husen att glimra.
 
 
Dagens väder - sol och blåsigt.
 
 
Hur blåsigt det var syns tydligare på denna bild.
Ser ni det lilla huset mitt i bild?
Där skulle jag vilja bo, läget är fantastiskt.
 
 
Bakom hästarna så ser man det lilla huset från bilden innan.
 
 
Så gick jag på bio på premiären av Dowton Abbey!
Det är något magiskt med de miljöerna och personligheterna som gör att jag inte vill att filmen tar slut.
 
 
På väg hem från bion, så möttes jag av denna vackra himmel.
 
 
Vad passar väl bättre att avsluta detta inlägg med den tredje bilden av denna gatu vy?
 
Helgen som passerat har varit en mycket lugn tid.
Har inte gjort särskilt mycket, bara njutit av att vara ledig och bara gjort vad jag tycker om att göra.
Så jag har kollat klart på två Netflix serier och hittat intressanta filmer på YouTube av skilda slag.
Med andra ord har jag laddat för en ny jobbvecka!
 
 
2
Pernilla

Vilken vy!
Fantastiskt! Och när himlen är så där vacker blir det magiskt.
Det är härligt att läsa att du börjar landa. Landa i något, i alla fall. Man vet ju inte det är, förren efteråt.
/P

Malin B

Jag känner en harmoni på något vis när jag ”hör” dina ord och tittar på dina vackra bilder. Jag är så glad att du har kommit stegvis på Harmonivägen! ❤️