Vecka 12 2020

En vecka som bjöd på ett riktigt vårväder nästan hela veckan.
Trots att solen strålade och blev riktigt varm i lä, så var vinden råkall och genomträngande.
Det var oxå en vecka där dagarna rann iväg utan någon som helst vink om att jag fått någon restplats på skolan jag sökt.
Nu idag, eftersom jag skriver detta på måndagen den 23 mars, så vet jag att jag ingen plats fått.
Utbildningen var en ettårig Handelsträdgårds kurs  i halvfart som startade idag.
Så nu startar jobbsökningen.
Har blivit förkyld, eller om det är allergi, så jag har varit hemma torsdag och fredag.
Feber fick jag på fredagen och det är ovanligt att jag får feber numera, brukar "bara" få kraftig värk i kroppen annars.
Nu hade jag både feber och ont i kroppen.
Under helgen slog snuvan till.
Corona har jag garanterat inte, för jag har inga problem alls med luftrör.
 
 
Måndagen började med regn och tunga moln som hängde lågt ner hela dagen.
 
 
Här ser man tydligt hur lågt molnen låg.
 
 
Ingen blåst på måndagen i alla fall.
 
 
Älskar detta stora träd, även om det är grått, mulet och lerigt runtomkring.
 
 
Tunga regndroppar hänger kvar på grenarna.
 
 
Fåren har blivit utsläppta i hagen.
 
 
Var hemma hos en äldre dam med paket och hon visade stolt denna tuva med mycket stora Snödroppar.
Så fint!
 
 
Översvämning på ett ställe där det ofta blir översvämning.
Här är hela skogens träd till höger i bild stående i en sjö av vatten.
 
 
På onsdagen hade hela denna sjö torkat ut.
 
 
Gjorde "vår" i utekrukorna och när jag lyfte undan granriset fann jag alla dessa små finingar.
 
 
Trots att det varit flera minusgrader på nätterna i veckan, hade hyacinten slagit ut.
 
 
Så kom älsta dottern och hennes sambo med deras gamla säng och vi bytte bort soffan vi haft stående i gästrummet.
 
 
Än har vi bara ställt in sängen och möblerat om lite, vi är inte i närheten av färdiga i detta rum.
Får vänta lite för älsta dottern ville vara med och inreda.
Det är en av hennes starka sidor, så det ska hon få göra.
Vi har ingen panik med detta extrarum.
4
Malin B

Trist med skolan. 🙄 Man brukar ju säga att stänga en dörr så öppnas en annan så nu hoppas jag att det är sant!!!
Mysigt med alla blommor som tittar fram nu!

Annie - Stora Små Äventyr

Trist med skolan och segt med förkylningen.
Hoppas att du mår bättre nu!
Fint med alla vårtecken och mysigt med fåren ute i hagen :D

Pernilla

Så trist med skolan. Hoppas det öppnar sig nya vägar. Det gör det, garanterat, men de får gärna komma nu snart.
Va försiktig med ”förkylningen”. Ligger en man på IVA här i stan som också trodde att det bara var förkylning. Vc skickade hem honom. När andningsbesvären började ville inte ambulanspersonal ta med honom. Nästa natt fick de larm igen. Nu är frågan om han klarar det här? Antagligen inte! Dottern känner han barnbarn. Det är tungt för dem just nu. ”Bara” en förkylning! Va försiktig!
/P

Carolina

Vilka härliga och fina bilder! Trist att höra att du blev sjuk, men hoppas du har blivit helt återställd nu :)