2021 vecka 2

Tänk att vi här i den här delen av landet fick ha snö och minusgrader en hel vecka!
Underbart att höra hur det knarrar under fötterna under mina morgonpromenader och känna hur kylan nyper i kinderna.
Det var lite halt de första dagarna då det var runt nollan och snön som föll var mycket blöt.
Så jag kollade mycket var jag gick, för jag har brutit vänstra fotleden under en powerwalk då jag halkade på svartis.
 
11 januari
 
 
Kolla vad läckert det blev med små vattendroppar i gräset!
 
 
Det snöade väldigt blöt snö och allt fastnade på min fluffiga tröja och så blåste det ordentligt, därför är jag röd i ansiktet.
 
 
Den blöta snön föll ymnigt nästan hela min morgonrunda.
Försökte fånga det på bild, men det syntes inte så bra på bild eftersom allt var vitt runt omkring.
 
 
Mot den röda ladan syns det tydligt att det blåser och vräker ner snö däremot.
 
 
Kunde inte låta bli att ta ytterligare en snöfallsbild, så snyggt mot den här herrgårdens byggnader tycker jag.
 
12 januari
 
 
Morgonen därpå sol och minusgrader - och halt!
Särskilt där de plogat bort blötsnön helt.
Där det var spår efter bilar eller skor var det knögligt så det var inte lika halt.
 
 
Alltså Ljuset!!!!
Blir alldeles till mej av detta magiskt vackra vinterljus!
 
 
Tog en stående bild på samma ställe, men jag tror jag gillar den liggande bilden mer.
 
 
Snö och is blir magiskt i motljus.
 
 
Isen gnistrar som diamanter i motljuset - underbart vackert!
 
 
Här har inte hela sjön fått is.
 
 
Här har det varit en del människor och gjort en egen utställning av snökonst....
Det var helt runda snöklot i olika storlekar, med eller utan grenar som dekor i samlingar eller som solitärer.
En del var rullade som halmbalar och ställda på högkant.
Samt några små snögubbar - alla placerade på en av de öppna ytorna i parken.
Snö Kul borde den utställningen heta!
 
13 januari
 
 
Gryningsljus när det är som vackrast!!
 
15 januari
 
 
Här har det ramlat snö från träden och gjort snön prickig.
 
 
Översnöad nedtyngd vass.
 
 
Nu är hela sjön istäckt och änderna har flyttat till den andra sjön som har vattenfall och gör att det finns öppet vatten där.
 
16 januari
 
 
Häftigt mönster i isen under en allés träd.
Det blev så efter att ha först snöat blötsnö, som ramlat av grenarna, för att så bli is av kylan.
 
 
Ny isen är pudrad av ett tunt lager nysnö, så läckert tycker jag.
 
 
Här har vasstrån format sej som en bro.
 
 
Vinterns byggmaterial syns alla här - snö, is och frost.
 
 
Mönster i pudersnön på isen.
 
 
Närbild på mönstret.
 
 
Det ser ut som det ska komma mer snö.
 
 
När jag är ute och promenerar så ser jag mönster överallt, här har bildäckens mönster strättat upp nysnö i klumpar.
 
17 januari
 
 
Vy över den lilla sjöns is olika färger och former.
 
Den här veckan har jag börjat studera tarot och upptäcker hur mycket det betyder för mej att djupdyka i detta ämne.
Tarot är så mycket större och går djupare än jag trott, det här är nästan en lika djup och gammal lära som astrologi är.
Och, de båda ämnena är så otroligt intressanta!
De är inte bara intressanta, de båda lär mej massor om vem jag är - det är det här som ger djupet.
Tycker om att lära mej nya saker och helst ska det vara djupa ämnen som jag kan "gräva" fram nytt intressant länge.
Förra året vid den här tiden studerade jag, mycket ingående, mitt "Birth Chart" eller Födelse Karta.
Har inte på långa vägar lärt mej allt som går att lära om det, men rätt mycket har jag koll på, så jag kände mej redo för ett nytt ämne.
Tarot har länge varit något som legat inom mej och så plötsligt var jag redo att lära mej.
Att dessa läror går in i varandra är en bonus och jag är så glad att jag köpte mina tarotkort.