2021 vecka 8

Nu händer det mycket!
Först fick jag ett välkomstbrev från skolan där de berättade om kurslitteratur, preliminära mötesdagar och praktikdagar, schema för mötesdagarna och lite allmänt vad jag har att vänta mej.
Mycket att ta in och många saker som jag måste börja planera inför redan nu.
Sedan fick jag två långa mail från Trafikverket, med länkar till allt från fotografering (som ska göras innan uppkörningsdagen) till säkerhets-, lastnings- och uppkörnings information.
Det är en massa saker att läsa in och än mer tekniker att köra med släp - då menar jag att backa.
Vi har tränat på tre moment som kommer att provas då vi kör upp, alla tre är olika backningstekniker.
För mej som bara kört med släp två gånger i hela mitt liv, är det så otroligt mycket att tänka på.
De andra två som tar körkort och övningskör samtidigt med mej, är mycket mer vana vid släp.
 
 
Måndag morgon var disig och kall.
 
 
Isen låg fortfarande kvar över de små sjöarna, trots några riktigt varma dagar.
 
 
Vackert mönster på en vattenpöls isskorpa.
 
 
Tisdagen hade jag tid hos min healer och morgonen var lika disig som måndagens morgon var.
 
 
På onsdag eftermiddag fick jag plötsligt se att Vintergäcken tittat upp i rabatterna!
 
 
Kalla nätter och varma dagar gjorde att marken torkade upp rätt bra och fort.
Älskar när solljuset på vårkanten målar så vackra skuggor!
 
På fredag morgon så hade jag och "grabbarna" vår första övningskörningsdag.
Vi satt alla i bilen när vi körde några vändor var, innan vi byttes av vid ratten och så gjorde vi hela övningsdagen.
Det var mycket lärorikt att se hur de andra två, de lite mer vana än jag, löste våra uppgifter.
Fick många fina tips, som jag inte kunnat lista ut själv.
Vi övade i lite drygt 5 timmar och jag kan lova att det kändes som min hjärna inte bara gått varm, utan brunnit!
Så trött som jag var när jag kom hem efter övningskörningen, har jag inte varit på mycket länge!!
Trött, men på ett härligt sätt, för äntligen händer det jag väntat på och längtat efter!
1
MalinB

Du är modig och duktig tycker jag! Perfekt att få tips från de som är lie mera vana. Det brukar vara guld värt. 🙏🏻