Inspiration är den bästa kicken man kan få

 
 
Har berättat för er om var jag får min inspiration.
Det är från filmer, låttexter och mina "själasidor" på Instagram. Alldeles nyss läste jag på ett husräddarkonto på Instagram om hur inspiration i rätt tidpunkt kan skapa en stor drivkraft, så att man kan vända en situation till något bättre.
Det fick mej att börja tänka på vad inspiration betyder för mej. För mej betyder inspiration i rätt tidpunkt, att jag får en hint om att jag är på rätt väg och gör det jag är ämnad att göra. Det är en förlängning av min intuition och ett starkt stöd för mej att veta att jag inte förlorat min väg i livet. 
Inspiration har jag aldrig känt i mitt liv förut. De första gångerna jag känt inspiration har kommit efter 2019, så det är en ny företeelse.
Något som toppar kicken av att få inspiration är att ge inspiration. Två gånger har jag mött människor jag aldrig träffat förr (eller efter) och haft fantastiska samtal om livet. Under våra samtal så har de till och med bett mej att låta dem spela in det jag säjer, för att de behöver höra det jag sa fler gånger. Min första tanke var att jag var förundrad över hur det jag sa kunde vara så viktigt.
Efter att ha läst Instagraminlägget som löd:
"Det finns inget som fascinerar mer än en underdog. Jag tycker om att se förändringen från när något är utdömt, ratat och borträknat reser sej på nionde och skapar något större. Oavsett om det handlar om hus eller människor. Faktum är att jag alltid försöker locka fram vad som skapar drivkraften att lyckas resa sej för att lära mej och oxå inspireras av."
Det var då jag förstod att känslan att inspirera någon annan var en lika stor sak för mej själv, att lära mej något nytt om mej själv och inspireras av deras frågor och AHA-upplevelsen de fick! Min känsla de gav mej var en egen AHA-upplevelse som var fördjupad. Jag hade trott att jag förstått allt själv, men deras AHA-upplevelse, visade mej plan jag aldrig förstått eller ens tänkt på.
Inspiration är för mej lika nytt som drömmar och livsglädje. Det är en viktig del i att LEVA, att vara här och nu. Tänk vad mycket jag missat i mitt liv förut!
inspiration