Vinbär och bröllopsdag



Efter att blivit tvungen att brygga mer kaffe igår, så började jag plocka vinbär.
Satte mej ner vid en svartvinbärsbuske och började plocka.
Dottern kom hem efter ett tag och satte sej vid rödvinbärsbusken brevid och plockade.
När vi fyllt den rostfria baljan, som rymmer 6 liter, hade jag inte plockat bären från halva busken ens!
Dottern än mindre!
Så ni förstår, det är jättemycket vinbär i år!

Idag kom min mor över med hinkar och byttor.
Hon plockade säkert 12 liter vinbär sammanlagt!
Därefter plockade hon de körsbär som hängde inom armslängd från stege!
Själv har jag frusit för första gången på länge idag.
Såpass att jag letat fram jeans och huvtröja...
Nu regnar det för fullt.

Ska trösta mej med att maken lovat laga en god middag idag.
Vi firar nämnligen 22-årig bröllopsdag.
Grundtanken var att vi skulle se Harry Potter i 3D och äta middag på en uteservering.
Så visade det sej att just idag, så var bion stängd...!
Uteservering i regnet och kylan, lockade heller inte.
Maken lovade då att han skulle göra en riktigt god middag här hemma.
Sen ska vi se på Ernst!
Men allra först ska jag gå ner till tvättstugan och hänga upp tvätt och ladda maskinerna en gång till!
14
soffie

vilka vackra bilder på alla vinbär.jisses va bär det va på dina buskar, ska du göra saft på dem.?

Grattis på er bröllopsdag ,ha en mysig kväll nu även att vädret är skit!kram

sweetmama

Tack för tipset om knappen på kameran!!! Jag hittade den och ska testa nästa gång om det går bättre.



Bär verkar det vara helt enormt mycket av här också i år :)

Vad gör du med vinbären? Vi brukar koka gele på de röda och saft på de svarta.

sweetmama

Grattis på bröllopsdagen !!!

Sofia

GRATTIS!!!!

Jag skickar er en stoooor kram!

Förresten så har min klänning som jag ska ha på röda mattan kommit! (lycklig-som-fan) Du måste ju se den, ska jag maila en bild?

Yvonne

Se på Ernst en bröllopsdag! :D Haha! Fast plocka vinbär vill jag också... Kram på er!! Här regnar det dock inte!

Ingmarie

Sv:Klart att jag tar emot med glitter o glans,tro inget annat!

Bröllopsdagen hoppas jag ni intar i sängen!Haa!!



Kramen

Pernilla

Vinbär är så vackra men jag är inte så bra på att ta hand om dem.

Grattis till alla 22 åren.

/P

Marie-Louise

Grattis på bröllopsdagen :)

wow så mycket vinbär. Vad ska ni göra med allt? Kram

Malin

Våra vinbär är nog en månad bort, har inte spanat om det verkar bli mycket.



Grattis på bröllopsdagen!

Marie-Louise

Svar: Det finns en länkad sida på mitt inlägg i "mina ärr..." som förklarar varför jag bodde på sjukhus som liten :) Kram

Ann Catrine

Här dröjer det ett tag innan lilla Emma

och jag kan plocka in bären,

i år kommer kanske lilla Alva hjälpa till

också, - på sitt sätt...

Man har så mycket att prata om och fundera över

när man sitter där med Buset ;-)



Önskar dig en mysig helg!!

Ann Catrine

Glömde ju det viktigaste av allt!



GRATTIS på bröllopsdagen!!



(förresten, undrar vad 22-årig bröllopsdag heter)?

Peters bildmagi

Grattis på bröllopsdagen.

Fina bilder på bären.

soffie

hejhopp regn här i Karlstad idag suck,nu vill jag ha strålande sol ett par dagar!kram