Lite nyheter att inreda med

Har ju lovat att visa vad jag inhandlat för nyheter till trapphuset.
Till att börja med, så har jag spanat in denna bur/lykta i flera månader.
Den stod allra högst upp på min vill ha lista, för den skulle passa så bra i stil och färg till trapphuset.
Kransen/hjärtat var ett inpulsköp, för jag hade tittat på en annan välkommenskylt i vitt, men hittade inte den nu.
I många år har jag velat byta ut blomkrukan som hänger på väggen (vad är det den heter egentligen?) och hittade denna "ställning", som jag har vaxat papper i.
Lobelian, murgrönan och Bellisen är nyinköpta och pelargonen är en av mina övervintrade.
"Kulan" med rosorna på hittade jag i vår ICAbutik...
De hade även ytterkrukor som matchade den!
Bonusbilder med syrenerna som tema.
På brickan har jag två stenar från Smygehuk och ett porslinshjärta, förrutom ett glas med vaktelfjädrar och Yankee candle ljuset.
Har tagit bilder på de blommorna jag har på trappan ute, men de visar jag lite senare.
Vad tråkigt att det skulle bli så kallt igen...
Hade precis hunnit vänja mej vid sommarvärmen och nu fryser jag igen.
Hoppas att värmen kommer tillbaka.
Nu har jag huvudvärk och ont i halsen, undrar om jag ska dra på mej en förkyldning lagom till vi ska åka till Grekland?
14
Pernilla

För några år sen letade jag efte en fågelbur i rätt storlek. Visste precis vad jag skulle ha i den och vart men hittade ingen. NU finns burar överallt och jag vet inte vart jag skulle ha den, men vill ändå ha en. De är så vackra tycker jag.

/P

Anonym

Tack gulle dig!

När jag är ute och går på dagarna sänder jag ofta en tanke till dig.

Måste med skammens rodnad erkänna att jag inte läst en blogg på månader!

Men nu är jag på G, och ska börja med att läsa ikapp hos dig...

Stor kram!!!



P.S verkar lite besvärligt byta blogg, tror jag stannar som mormormu och använder dittendatten för mer "hemliga" inlägg ;-)

S

OJ va fint du har gjort!!!! Du är välkommen hit att hjälpa mej få det så fint! :D



Tack för dina fina ord. Dom betyder så mycket. Jag visste inte att det fenomenet var vanligt. Brukar det vara inbillning eller inte? Jag brukade kunna lita ganska bra på mej själv förut, men nu vet jag varken in eller ut. :(



Jag hoppas att din huvudvärk försvinner fort och att allt blir bra väldigt fort!



<3

soffie

å va mycket fina saker du har å mmmm syreener va ljuvliga de är_)

Marie

Ohh så fina inredningsdetaljer och det blommiga klotet, sådant mönster har jag i en liknande, men som ser ut som ett bulligt hjärta istället

Åsa

Du har verkligen ett estetiskt sinne som tilltalar mig precis. Min smak fast jag saknar den talangen. Helt.

Kanonfint!



Jag saknar också värmen. Jag saknar alltid värme!

Malin

Vad fint du gör!!



Skulle själv vilja mysa till vår altan lite, men har inte hunnit med. Tyvärr har jag dålig fantasi oxå..



Vi hade ju oxå ett par fina dgr kring förra helgen, men nu är det svinkallt igen.



Kram

Malin

Föresten kallas det inte för ampel?

trollet

Mycket vackra saker du har!! Hoppa över förkylningen tycker jag... vart ska ni och när åker ni till Grekland??

trollet

Vart i sthlm har du varit då??

Marie

Ohh tack och då ska jag minsann rösta

Yvonne

Jag var på ett ställe igår där de hade såna här fina blommiga saker, ååå, vad sugen jag blir på att ha lite sånt. Grekland, vad mysigt! Själv åker jag till Frankrike om tre veckor!

Ingmarie

Känner att jag ligger ljusår efter dig när det gäller blommor o allt annat härligt...men kanske jag börjar få koll på andra saker som jag inte visste fanns????

Nu är mitt mål att sammanlänka allt detta,då får jag säkert NOBEL pris i ....???



Kramen på sig du goa brevbärare!

trollet

Santorini blå är vacker, lär du få se en del mot dom vita väggarna...

Stockholm är riktigt vackert på sommaren och jag älskar oxå att titta på folk...

LCHF körde jag igång för drygt 1.5 år sen=))