Grill på lördag!

 
Bilderna kommer från lördagkvällen, då vi satt ute under äppelträdet långt efter middagen och klockan närmade sej tolv.
Vi började lördagen med en slowstart, alla utom maken som åkte ut till sitt andra jobb på travbanan.
Den näst sista helgen i juli är det trippeltrav och travfest utan dess like i vår lilla stad!
Döttrarna  och jag fick besök av både Erik och min mor!
Vi skulle ut och kolla in ett linblomsfält, men när vi kom dit så var fältet överblommat...
Så skulle vi bada i en närliggande sjö, men badstranden (som är mycket liten) var fullproppad.
Då bestämde vi att vi åker till vår älskling strand istället.
Väl där var det vansinnigt mycket folk och jätteskönt i vattnet!
Till och med min väldigt frusna mor badade två gånger!
Och badkrukan Erik oxå!
Efter middagen som blev sen, så åkte Erik och min mor hem.
Vi andra låg och satt kvar ute och pratade och myste, utan att antastas av mygg.
Myggen är ovanligt få detta år, vilket passar perfekt då vi vill sitta ute läääänge på kvällarna!
9
Louisefoto

Ser riktigt mumsigt ut :)

Pernilla

Så mysigt. Hoppas vi får fint igen så drar vi till hjulhuset i helgen. Jag har haft två lediga veckor. Jobbar denna men har sen två lediga igen. Blir för stort hopp för vissa hundpälsar annars. Både jag och mina kunder är trogna så jag vill stå till tjänst. Vi har ändå kallt och två dagar har det varit grått, så det ser ut som om jag valt rätt. Haha!
/P

Agneta

Alla era saknade myggor är uppe i Norrland hemma hos mig! Vill du att jag skickar hem dom igen?

Malin B

Det ser så mysigt ut där i er trädgård tycker jag. Gott också för den delen.
Gillar sådana där myskvällar skarpt, speciellt skönt om man inte är omsvärmad - av myggor alltså.

soffie

å vad mysigt ni har det i er trädgård, mums med grillat det hör verkligen sommaren till:) vilka fantastiska bilder du tar,kram

Annika

Vad gör maken som involverar travet?
Jag var faktiskt i er lilla stad hela helgen. På just travfesten! Sambon är travfantast och jag försöker lära mig lite. Vilket fantastiskt väder det var! Och vad jättefint det var i Skövde!! Vi har aldrig varit där tidigare, men var klart imponerade, både av hur mycket som finns där och hur fin staden var! Bodde på STF-anläggningen uppe vid skidstadion. Toppenfint det också! Utsikten på nedvägen var imponerande.

Svar: Han är ekipagekontrollant och står på stallbacken brevid portarna till banan... ;D Ja Skövde är finare än man kanske förväntar sej!
mammakero

Åsa

Gud så härliga bilder! =)

malin

vilka härliga sommriga foton :)

Malin

En härlig sommarkväll precis som det ska vara.

Uppe i Tornedalen är det mycket mygg i år, dock inte så farligt där vi har stugan.

Men här i stan har vi inga mygg som stör när man sitter ute om kvällen.

Kram