Påsk i utmaning och triss

Slår två flugor med samma smäll, älsta dotterns utmaning och fototrissen.
Dotterns utmaning och fototrissen har samma tema och dessutom lika antal bilder!
Perfekt va'!
 
 
Fjädrar som dekoration i ris.
Påsk utan påskdekorationer är ingen påsk.
Detta ris med Vaktelhönsfjädrar står i trappuppgången utanför vår dörr.
Ute har jag starka äppelgrenar med fjädrar i starka färger.
 
 
Påsk hos oss brukar oftast även innebära att vi har årets första grill.
Här grillar maken spetspaprika och kycklingfiléer på Långfredagen.
 
 
När påsken infaller brukar Vårlök och Skilla blomma.
Alla dagarna nu i påsk har vi haft sol och runt 10 grader varmt, men det har blåst kallt.
Vi hade tänkt elda upp våra granar, men det har blåst alldeles för mycket för att elda i eldkorg.
Måste bara berätta om när jag ligger på mage för att ta denna sista bild, så kommer en superoptimistisk mopedist åkandes iklädd T-shirt och kortbyxor....!
Själv frös jag trots tjock tröja, halsduk och jacka!
Han har nog aldrig hört det mamma alltid sa när vi var barn:
" Vintern fryser du in och sommaren svettas du in"
 
 
 
 
12
Pernilla

Här åker man inte i kortarmat, inte. Fy, vi har så kallt och idag regnar och snöar det om vartannat. Ingen grill alltså.
/P

Violen på Brandholmen

Snygg triss med vackra fjädrar, god mat och vårblommor! Än så länge är det ombytligt aprilväder och inte läge att lätta på klädseln!
Fortsatt trevlig påsk!

Gittan

Här åker man inte i kortärmat och ingen grill för mig, det blåser så kallt. Men visst är det härligt att grilla, man kan ju sitta inne och äta.
Ha en sön söndagskväll. Kram.

Rantamor

Vårlikt vackra foton, och så gott på grillen, kan det bli bättre, ja lite värme i luften dådå.

Tjingelingen från Rantamor som ännu har snö på gräsmattan.

Malin B

Mums för grill!
Här har det stundom haglat och varit alldeles vitt. Aprilväder till max alltså.

Berit E i Kasperian

Åh, är såna fjädrar från vaktelhöns - det visste jag inte! En sån skymtar ju hos mig också!

Så fint du fotograferat.
Tufft att grilla ute. Hos mig regnsnöade det och blåste bitande kallt.

Emelie

Jättefina bilder!! Våren verkar ha kommit längre hos dej än hos mej - vi har fortfarande en halvmeter snö (eller nåt sånt :)

JUNITJEJ

Vilka härliga bilder!

Longevity - en blogg om hälsa

Superfina bilder!

Mirre

Kan tro att det är många som grillat första gången i påsk och så fina trissbilder

Anonym

Svar: Jag håller med dig. Dessutom är det viktigt att få gjort de små reperationerna, så det inte blir en stor som kostar betydligt mer.

Longevity - en blogg om hälsa

Tack, det fanns mycket fint att se i Falun