Bitande iskall vind och snö - och jag som vill ha värme och vår!

 
Kommer ni ihåg grannen som vi övertog vår kisse Ada från?
Han kom över en dag i maj när jag och maken satt ute och drack kaffe för att fråga om vi ville överta Ada.
Själv skulle han skaffa hund som skulle vara mer social än Ada.
Här har ni henne - Becky - grannens hund nästan ett år senare.
Dottern såg att hon var ute i trädgården och lekte med en boll, så då ville hon ut och leka med henne.
 
Kan berätta att jag nu har gått igenom två behandlingar hos kiropraktorn.
Den första gav inte så mycket mer än att värken/det onda flyttade på sej.
Så igår så tog han i med hårdhandskarna och körde elstötar på mej - och det gjorde jätteont!
Tänk er bilan de använder när de ska ta upp betonggolv, de lät likadant.
Idag har jag arbetat hela dagen och det gick med ett nödhår.
Har inte kunnat sitta i helgen, utan har fått stå och äta.
Imorgon har jag kväll, så då blir det inte fullt lika många timmar i bilen som idag, så det kan gå bättre!
På torsdag har jag fridag och då har jag beställt min sista och tredje behandling.
 
Vad kallt det är!
Blir så lessen när jag kollade igenom bilderna från förra året i mars, så var det varmt, skönt och grönt...
Nu har det blåst och snöat hela dagen och när det var som varmast var det -3 grader.
Så lååångt det är kvar till detta!
 
12
Malin B

Här har du en till som längtar efter VÅREN!!!
Har precis varit ute och skottat snö. Men när jag hör om din rygg så är jag ändå glad över att jag KAN skotta. Vilken hemskhet du har åkt på.
Vilken FIN hund!!! Min hund gillar fortfarande snön. ;)

Ronnie

Vilka sköna o fräcka vinterbilder , härligt med lite lek i snön !
Var själv hos kiropraktorn för några veckor sen nack o axelproblem , gick inte att vrida huvudet åt hö men efter att blivit knådad o nästan vridits huvudet ur led (härligt ljud) så blev det bra nästan med en gång o värken försvann efter ett par dagar ! Elstötar nä fy tusan !

Marie

Ohhh ajajaj, så ont det måste ha gjort, men hoppas att det ska leda till att det hjälper. Samt oj så härligt dottern & vovven har det =D

kram, fortsätt kurera ryggen

Agneta

Åh!! En hund i din blogg! :)

Malin

Hoppas din rygg snart blir bättre. Fina bilder på den busiga hunden.

Kram

Marit Johansson

Nej inte är det långt kvar till våren, håll ut snart är den här :)

Pernilla

Trodde jag klickat mig fel. Hundar vid Kero??
Hm, Mmm! Vovven ser väldigt trevlig ut....extriört och så!
Men jag tänker inte fråga dej om den är utställd och så, men hälsa grannen att han har en fin hund, i mina ögon i alla fall.

Hoppas nu ryggen fixar sig. Har aldrig varit vid Kiropraktor bara Napprapat. Jag håller tummarna för "tredje gången gillt" i morgon.
/P

Yvonne

Ja, jag minns mars förra året, varmt och skönt,men sen mötte vi snön till påsk den 6 april när vi åkte till Stockholm..Men nu känns det som om man har fastnat i nåt limbo, detta måste vara helvetet? Samma jämt, -5 grader och blåst. Blä. Hoppas du får ordning på ryggen!!! Syrran gick till naprapat för sin rygg, de har ju mer hand om musklerna...

Anonym

hihi va kul de har det ,undrar om vovven längtar till våren som vi gör:) må gott

Åsa

Usch så hemskt! Men hoppas att det blir bättre snart!

soffie

skumt jag kunde inte kommentera ditt nyaste inlägg, vad fint du visar:) svar:ja jag ska börja använda det i jobbet mycket lärorikt det jag lyssnade på idag:) hoppas du är piggare idag kram

Pernilla

Gick inte att kommentera i inlägger ovan.

Så fint med tulpanerna!
Önskar dej en trevlig kväll.